Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 18 augusti 2010

Sömn

En sak som är väldigt dumt med mej de är att jag är så beroende av sömn. Får jag inte sova mina 8 timmar,gärna några timmar till oxå,då funkar inte jag.
Jag skulle nästan kunna döda nån när jag är så där trött,eller nja,kanske inte så drastiskt faktiskt. Men har jag däremot PMS då ligger de personer som retar mej pyrt till,för då skulle jag kunna göra en sån grej. Har läst i en tidning,för bra länge sen om en kvinna som dödat sin man & sen kommit undan med det....eller iaf fick mildrande straff,just Pga PMS. Kom inte riktigt ihåg om hon blev helt friad eller om hon fick nåt slags straff. Jag menar,då kan ju vem som hellst av kvinnligtkön gå runt & sticka ner folk & sen skylla på PMS....
Den karln som levde(tills han blev mördad av sin egen kvinna) med denna kvinna kan ju inte haft de lätt. Så Tommy,Klaga inte!!!!
Vad hade detta med min sömn att göra nu då??
Jag vänder så oerhört lätt på dygnet. Igår sov jag ju för länge,till 11 eller va de nu va. Så igårkväll va de ju lönlöst att somna. Tittade på "Hot Shott" på VHS-film,tittade på Fb i mobilen & försökte ligga så still som möjligt. Helt lönlöst. Tänkte att jag kunde ju läsa lite,men då hade jag glömt boken nere & inte ville jag gå ner heller eftersom de är en väldigt gammal trapp som knirrar & knarrar när man går i de,även för spöken knirrar & knarrar de i trappen.
Tommy ska ju upp så tidigt så då ville jag ju inte väcka honom. Så jag la mej på ena sidan & sen började jag mantra Andas in andas ut,andas in andas ut,lååååånga djupa andetag,slappna av andas in andas ut.... men helt plötsligt låg jag på mage,sen efter en stund så låg jag på andra sidan & rätt som de va låg jag på rygg. Kom fram till att Tommy störs nog mer av att jag vrider,vänder & pustar i sängen än om jag tänder lampan,ligger still & läser. Men jag orkade ju inte gå ner så jag fortsatte att leka propeller i sängen några timmar till & rätt som de va så kom Tommy & sa Hej då. Så jag antog att jag måste ha somnat tillslut.

Nu ska jag köra lilleman på dagis & sen när jag hämtar honom ska Lova följa med hem oxå. Ska bli så roligt. Få se vad vi hittar på för bus idag,verkar ju bli kanon väder ute iaf.

ses

Inga kommentarer: