Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 17 augusti 2010

Vak

Kom hem runt 2 inatt efter att ha suttit vak sen 15 på Fm. Sitta & lyssna på djupa andetag & karlavagnen på SR,är väl inte direkt nån hit när ögonen redan vid 19 höll på att rasa ner.
Träsmak i arslet är inte heller nån direkt höjdare. När de va som värst hade ryggen somnat så när jag fick röra mej lite fick jag "myror" som sprang ända från arslet upp till hårbotten. Ingen rolig grej att va med om faktiskt. Så vid halv 2 eller nåt sånt fick jag en avbytare & så kunde jag rulla hem. Knoppade ganska omgående faktiskt. Vaknade när sambon rumstrerade runt i rummet antagligen på jakt efter kläder...somnade om igen & vaknade 11 av att tele ringde.
Ett Nr som jag inte kände igen...svarar man då?? Absolut icke!! Stängde av ljudet & drog mej några min...tills de bankade på dörren..öppnar man då?? Absolut icke!! Personen som va på bron dundrade på & ett tag tror jag nog att de va ett försök till att slå in dörren,men eftersom vi har nyfikna grannar & en tjock dörr så lyckades han inte. Blev tyst ett tag & sen hörde jag hur de börjar springas på bron. Undersökte snabbt mina möjligheter till att fly om inkrektaren kom in... Eftersom sovrummet är på övervåningen så blev de lite klurigt. Men jag snabbade mej på med kläderna & drog på mej stadiga men ändå smidiga springkläder,för ska jag fly då ska de gå undan & så måste de ju va lite klass på kläderna,man är ju fåfängd. Kom på den perfekta flyktvägen. Springa ner för halva tappen,dyka genom gluggen som finns i väggen där,då landar jag mjukt i soffan & sen springa från utbyggnaden,genom hallen & sen ut genom dörren. Inkrektaren kommer aldrig att fatta vad som hänt innan jag är ute & kan springa till grannen 100 år för att ringa polisen...för jag springer ju som en gasell. När jag väl hade klurat ut min outfit för flyktförsöket,flyktvägen & stretchat lite (man vill ju inte sträcka sej) då hade de ju tystnat på bron. Smög ner för att se om de fortfarande stog nån där,men på bron fanns bara TvättEx produkter. Då behöver man ju inte va ett geni för att lista ut att de inte va nån tjuv, utan budkillen med varor. De är väl sånna gånger man ska öppna i klänning,högklackat & rakade ben?? eller??
Pustade ut i soffan & då ringer tele igen,ytterligare ett Nr jag inte kände igen. Ni vet ju vad jag gör...svarar ej. Skyndar mej upp Byter till klänning,högklackat & rakar benen..men än har ingen knackat på dörren.

Har eldat lite papper under Em & nu ska jag hämta skruttismannen på dagis. Får hoppas att jag slipper hämta en trotsig 4-åring som Hatar mej mest i hela världen. Oftast får jag hämta denna hemska unge nu för tiden. Längtar tills han är gammal & lägger sina håriga armar som sin gamla,dementa gråhåriga mor & säger Mamma,älskar dej!!
Visserligen får jag höra de nu oxå & de känns väldigt gott. Men de är väl en fas dom går igenom. Gruvar tills han kommer i tonåren,med finnigt ansikte som skriker Jag Hatar dej kärringjävel med målbrottsröst.

Jaja,dagis nästa.

ses

Inga kommentarer: