Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 29 december 2008

bröst på rymmen

Ja,idag ska jag jobba..sista natten för i år. Sen blir de väl både plugg & skola för hela slanten.

Inatt kunde jag inte sova utan låg som vanligt & trängdes med Erik,Elefanten & Tommy & alla dessa hjärnspöken som ploppar upp utan förvarning på nattsidan.
Nu är de främst skolan jag funderar på,tänk om de inte är rätt linje som jag valt ändå. Jag klarar ju inte av att torka spyor,mata de äldre, lägga om sår som varar & annat äcklig.
Tänk då om jag blir Ambulanssjukvårdare då är de väl vardagsmat att nån spyr på en eller har benbrott eller krosskador.
Men nu ska man ju inte ta ut nåt i förskott men de är ju lätt att säga.

En annan sak jag funderar över de är varför man alltid har så dåligt ställt under Dec/Jan. De spelar ju ingen roll hur mycket man än jobbar & köper julklappar utspritt på hela året så när räkningstiden är inne i Dec så står man där pank & fågelfri. Alla stora räkningar kommer då,kan för mitt liv inte fatta de. Kan man inte få lite dispans så här under juletiden?? Kan inte den som sitter & skriver ut räkningarna ha lite hjärta i kroppen??
Den här månaden är de pasta & torr skorpor som gäller hos oss. Än så länge har vi pengar över så vi slipper köpa 3 kroners Nudlar, vi kan lyxa till de & köpa Kungsörnen makaroner istället.
Men de är ju tur att man kan variera pastan med olika såser Tomatsås,ostsås,skinksås & köttfärssås....kanske kan lyxa till de med riven ost ibland oxå.

NÄe nu ska jag iväg & jobba med häxan från helvetet...härliga tider. Tragiska människa, du kan inte ha de lätt,du är bäst & alla andra är värdelös. De är ju tur att du är felfri så du kan berätta för oss andra hur mycket fel vi har. Surf***a är va du är.

Måste ju även berätta om hur tankspridd jag är ibland. Vaknade vid halv 6 i kväll & kom på att jag inte hade nåt att äta i natt när jag ska jobba så jag drar på mej kläder & far iväg till Nyland eftersom affären i Undrom hade stängt. När jag är på väg tillbaka så kör jag på ett gupp såklar så guppar de till rejält & då upptäcker jag att jag glömt tagit på Mej BH.n. De va 2 bröst som slog till mej i ansiktet nästan,de är ju så svårt att hålla reda på dom ,dom är överallt. Blev lite full i skratt där jag satt i min ensamhet & försökte lokalisera dom så jag kunde lägga dom tillrätta.
jaja,de va de de.

Näe nu ska jag göra mej klar & inte glömma BH.n

Inga kommentarer: