Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 24 december 2008

Hoppas dagen är över snart

Denna dag började att jag vaknade 03.30 sen va min skönhetssömn förstörd. Klev upp vid 4 hämtade tidningen kokade te åt mammas julskorpor,sen kokade jag risgrynsgröt till min sovande familj. Är så förskyld så jag kan inte andas riktigt när jag ligger ner,eller jo de kan jag ju annars så hade jag sett ut som en smurf,men jag ligger ju med munnen öppen för att andas så när jag vaknade så kändes de som om jag hade värsta bakisdagen.
Igår somnade alla 3 i våran säng när vi skulle lägga Erik vid 21-tiden. Tur att vi inte tänt nåt ljus eller så. Vaknade vid 23.30 så då va de bara att klä av sej & sussa vidare. Skönt.
Men idag har hela familjen vakant på fel sida,alla är irriterad på varandra. Erik är bara gnällig,jag är gnällig & sjuk & Tommy har tappat tålamodet (de är inte likt han). Så de blir säkert en trevlig jul (ironisk).
Erik hade på sej sina Tomtekläder som jag köpte för att ha på dagis luciafest (men han blev ju glömd) så jag tänkte att han kan ju ha dom nu. Tommy tog på han dom & han hade dom i 5 min sen åkte dom av. Jag inte vara pompesisse (tomtenisse).

Va på stan med min pappa igår oxå för att han ville köpa några julklappar åt oss jag fick 2 spel & en parfym fick välja själv va jag ville ha. Vi köpte även ett superfint halsband åt mamma från Efva Attling. Pappa ville köpa ett åt mej med men jag sa Nej tack,vill jätte gärna ha de men när han redan har köpt 2 spel & parfym åt mej så tyckte jag att de räckte. Bara parfymen kostade 525 spänn.
Ska få min farmors gammla förlovningsring som hon haft sen hon va 17 år,de är sååå superfin. Men de fattades massa stenar i den & så måste den putsas upp en aning. Men jag längtar tills jag får den. Ska även få hennes guldklocka,inte för att jag använder sånt men de är ju min farmors & de är ju kul att få nåt från henne som inte är servis,lampor eller annat kraffs.

Näe nu ska jag fixa bordet & be min sambo att skala potäter.
Sen är de bara att vänta tills alla dyker upp här..

God jävla Jul.

Inga kommentarer: