Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 1 december 2008

Fortsättning

Nu kommer fortsättningen på min Stockholmsresa.
Vi for hem på söndag vid 10. I regn,bara vräkte ner. Så där försvann alla Julkänsla man hade iaf.
De ser ju för tråkigt ut med alla ljusstakar,stjärnor & adventsgranar som står & lyser utan den minsta gnutta snö. Men ju närmare vi kom hem dessto mer snö va de,men de mesta hade regnat bort. När vi kom hem till Sollefteå,så va ju väghållningen under all kritik. Ingen plogning eller så,bara salt,så de va moddigt & spårigt hela vägen från K-fors till Sollefteå.
Men vägen från Sollefteå mot Ö-vik den va nästan oframkomlig. Glashal.
Men ingen sandbil eller nån som skrapade den. Helt jävla otroligt. Bilarna levde sitt eget liv,dom for hit & dit på vägen. Är de för mycket begärt att sanda lite gran så man slipper känna sej som Bambi. Lastbilarna stog stilla & den som stannade av någon anledning kom knappt där ifrån. Längsta tiden på hela tillbaka resan från Stockholm va den mellan Stan & Björkå. De gick inte att köra fortare än 50 & behövde man bromsa eller att man rörde på ratten lite för snabbt så stog man på tvären. Förvånar mej att de inte hände mer Olyckor än de gjorde.
Näe,Sollefteåkommun måste ju ha den sämsta väghållning i Svearike.

Nu ska jag ta & klä på min son under tvång. Han vägrar nämligen ha några kläder på sej idag. Tror att han kommer bli Nudist när han blir stor. Visserligen är de jävligt varmt inne men några trådar bör man ju ha på kroppen.
Sen ska vi väl ta & gå ut. Kanske rulla till en snögubbe & några lyktor.. kommer inte på vad de heter dom där lyktorna som man gör av snöbollar..

Idag har även jag & Tommy varit förlovade i 1 år. Får se hur vi ska fira de. .. Nåt måste vi ju hitta på..eller vi, de är ju jag som är hemma.

Nu har Erik bestämt att vi ska ut & åka spark...härligt..
På återseende...

Inga kommentarer: