Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 26 december 2008

Över

Ja,nu är julen över. De känns riktigt skönt,nu har man ett helt år på sej att gruva tills nästa jul.
Men den här julen va riktigt lugn. De va inte så stressigt,tog de mer som de kom. De va så skönt. Men magkatarren kom som ett brev på mailen. Men jag klarade mej ända fram till kvällen/natten innan den satt igång. Låg i soffan fram till halv 4 på morgonen innan de släppte,sen mådde jag riktigt okej resten av dagen.
Erik fick massa saker. De va så kul den här julen för han uppskattade sakerna han fick den här gången. Han fick en traktor av sin fästmö oxå,den lekte han med ända tills han lyckades bryta av dragkroken,han blev sååå lessen, ÅÅhneeej,mamma gick sönder sa han. Men pappa ska laga,sen kan han köra kobajs igen. Kobajs är de enda han har på sina släpvagnar nu förtiden..
Favoriterna va nog en Stor bil med släpvagn (som en tuffare bärgningsbil) med till hörande rallybil som han fick av Helena & Jimmy & en trumpet som han fick av Pappa/Mofar.
Annars så fick han kläder,ritsaker,bilar,skridskor & skidor. Säkert massa andra saker som man glömt oxå.
Jag hade oxå varit snäll så jag fick spel,parfym,cult design väggklocka,tomteskål även de cult design,ljus,ödlor man hänger på väggen,presentkort. Sen fick jag & Tommy även en sak man hänger på väggen som man har ljus i super fin. Så den ska vi hänga upp idag.
Vi hade även en super bra tomte. Tack snälla Matilda för att du ställde upp,trots förnedringen =)
I de stora hela så blev de en lyckade jul trots att jag glömt både leverpastej & ost.

Igår va jag & Erik hem till mina föräldrar för att fira jul,så de blev även där julklappsöppning & julmat. Sen somnade jag & Erik i soffan en stund,båda va helt slut sen dagen innan. Vi kom hem runt 7-tiden igårkväll.

Så imorse så tog vi sovmorgon jag & Tommy,Erik satt i sängen & såg på Tv. Erik kom & väckte mej vid halv 10 med MMaaaammma,klib bupp,de är srukost = mamma,kliv upp,de är frukost.
Så de blev bara till att masa sej upp.
Sen efter frukost så fixade vi till Eriks skidor & så,men när vi skulle ut så sa Erik att han va trött så nu ligger han & trynar i våran säng med en elefant som han fick av Helena & Jimmy,den är nästan lika stor som han,så nu vet vi hur de känns när vi blir 4 i familjen. Den där elefanten följer med överallt nu=)

Är besviken på en kompis till mej. Vi träffas nästan aldrig,så nu när hon & hennes familj skulle komma hem över Julen så hade vi sagt att vi skulle gå ut tillsammans nån kväll. Men jag hörde aldrig nåt ifrån henne,så på Julafton så skickade jag ett Mess till henne & önskade God Jul & passade på att fråga om utgången. Då svarade hon att dom redan fixat biljetter & allt till sej själva. Biljetterna va ju redan slutsålda,så jag hade ju ingen möjlighet att följa med. Blir så besviken,här har vi varit kompisar i hela livet nästan men sen dom flyttat så när dom kommer hem så träffar dom bara andra kompisar & skiter helt enkelt i att träffa mej. Dom går alltid ut med ett annat par som jag oxå känner fast vi bestämt att gå ut tillsammans. Hon kan tydligen bara vara ute med en kompis åt gången & kan inte hon,ja,då passar jag. Man kan ju faktiskt gå ut flera st tillsammans. Blir så sur,hade sett fram emot att träffa henne & festa lite,men inte då..

Näe nu ska jag försöka väcka lilleman & klä på han så vi kan åka skidor innan de blir mörkt.

Inga kommentarer: