Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 30 december 2008

Pengajakt

Kan man bli mer irriterad än när pengar försvinner?? Svar,JA, de kan man ju bli,men just nu är jag väldigt irriterad på att mina pengar har försvunnit ut i Tomma intet.
Har fått inkassokrav gånger 2 idag,från Sollefteåkommun för utebliven dagisavgift.
Ringde till dom sådär lagom trött & irriterad när jag vaknade. Inte blev de bättre av att jag fick prata med en som inte förstog mej & jag förstog verkligen inte vad hon sa. Men dom kunde såklart inte spåra pengarna.Ring banken fick jag till svar.
Ringde banken men såklart så svarar inte en enda själ där.
Har ju inte haft några som hellst problem att betala förut,men nu har jag flera gånger fått påminnelser fast jag betalat.
Så just nu sitter jag & leker detektiv-Lisa,med förstorningsglas som min enda hjälpreda.
Är så arg så att jag funderar på att gå ut & gå,då är man riktigt arg.
Kan inte fatta hur pengar bara kan försvinna helt ut i de blå sådär. Så dumt.
Eftersom jag inte har taletsgåva i sånna här ärenden så har jag min trogna vapendragare som gör allt skitjobb åt mej som inte jag klarar upp. Jag blir bara mesig & nöjer mej med de svar jag får,visst jag kan låta arg & upprörd,men när de kommer till kritan så viker jag mej & nöjer mej med ett svar som jag egentligen inte vill ha. Jag vill oxå kunna tala för mej,inte gå undan som en trykrädd hund. De få gånger jag verkligen kunnat prata för mej är när jag verkligen VET att dom gjort fel,inte jag (nu är de ju så att jag alltid har rätt,aldrig fel. Jag är felfri när alla andra har semester=)) men dom få gånger jag verkligen VET att jag har rätt & verkligen varvat upp mej & peppat mej för att skälla så får jag alltid prata med nån snäll gammal tant så då kommer jag helt av mej med mitt skällande.
Den här gången vet jag ju att jag betalat,men jag kan ju har tryckt en enda liten siffra fel & vips hamnar de hos nån som blir väldigt lycklig. Dom borde ha något annat system än OCR-nr de är bara tidskrävande & frustrerande särskilt för mej som har lite svårigheter med att skriva & koncentrera mej.
Så nu ska jag vänta till min trogna vapendragare kommer hem så ska han hjälpa mej att försöka lista ut vart mina pengar tagit vägen. Tur jag har dej snuttegullet mitt.

Idag är Erik med Farmor & Farfar i stan. Han skulle få åka buss idag så jag hoppas han skötte sej. De brukar inte vara nåt problam att få han att sitta still när man åker buss,men man vet aldrig nu va de ett tag sen han åkte buss,så då kanske de är spännande så han inte kan sitta still. Men de gånger jag åkt med han så har han suttit som ett ljus & pratat med dom som sitter bakom eller framför. Få se hur de gick idag.

Inatt vart jag helt chockad...Hon pratade med mej. Frågade saker om skolan & massa andra saker. Men inte ett enda skitsnack om de andra kom över hennes läppar,de va sååååå skönt att slippa höra vad den & den är dålig & inte kan jobba. Natten gick ganska så fort den här gången. Jag som spydde galla över henne här igår..inte bokstavligt.

Näe,åter till mitt detektivande,nån stans måste pengarna finnas ju..

Inga kommentarer: