Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 27 december 2008

Sparken

Ja,idag har vi varit ute & åkt spark. Erik nobbar skidorna,han är för lat för att åka tror jag.
Så vi for iväg på en sparktur istället. Jimmy,Helena & svärisarna va oxå med & gubben min såklart.
Vill ju gärna att han ska åka skidor eftersom han önskat sej de i julklapp,men nix inte de inte.
Han va super peppad igår när vi skulle prova dom,men när han upptäckte att de va lite svårt så satte han igång att grina & skrika. Jag fryser mina fingrar,så säger han jämt för att få gå in, men hans snälla föräldrar lyssnar inte på de örat så han fick gott vara ute en timme till innan vi gick in för att fika varm oboý med vispad grädde & mackor. Då va han kall & röd om händerna..opps.
Så idag ville han bara åka spark,inte gå eller nåt sånt utan bara åka. Latmask. Iofs så är ju inte hans föräldrar vidare fäst vid att motionera i onödan heller,så han har väl de han ärver.
Men nu den första i första nollnio så ska jag & min vän Jane ta tag i motionen på allvar. Då ska vi bli smal & smäcker till strand 09.

Gick runt på våra ägor igår oxå & tittade in i vårat lilla lilla gästhus som vi har på gården,där inne fanns de lite smått & gott. En skinnjacka,nån slags overall,tidningar,stickade bebiskläder mm mm,Bara rat,men jag hittade även en bänk eller skänk (stavas) som jag såg direkt att den skulle vara tog snygg om man fixade nya knoppar till lådorna,vitmålade den & ställa den inne i vardagsrummet så Tv.n har lite vingelmån,nu håller man andan fort man råkar komma åt den.
Så de projektet ska jag dona med nu efter alla röda helger som är.

Nu ska jag gå ner för att se vad illbattingen till son gör för nåt. Tommy har jour i helgen så han är inte hemma,de har varit lugnt hela veckan men sen igår har Tommy varit iväg 3 gånger...
Näe nu ska vi poppa popcorn & mysa lite i soffan innan Erik ska sova..

1 kommentar:

Jane sa...

japp snygga och smala var bara förnamnet=) haha..
ja visst tackar inte nej till byxor inte;) bra det.