Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 10 december 2008

Ketchupeffekt

De har varit sååå Lugnt på jobbfronte, har trott att jag är bortglömd.. Men den här veckan har jag jobb på 2 ställen..3 nätter utspritt på veckan. 2 på Vallänget & en på Graningebyn.
Blir en stressig vecka med jobb,luciafest på dagis,Erik ska till Momma på lördag & själv fyller jag 2...hhmm 18 år..eller hur gammal blir jag igen=) på Lördag oxå Man ska ju aldrig fråga om en kvinnas ålder. Sen på Lördagkväll kommer de en Massa fruntimmer hit för att förfesta & sen ska vi Bowla & Parta hela kvällen Lång. Jag har ju FF (familjefritt) hemma så då måste man ju passa på. Men de är bara de att jag vet inte när jag ska ha tid att bjuda mina Nära & Kära på tårta. Men de hinns nog med det oxå.

Det jobbiga är att min Depression börjar ta fart igen,den liggar som en grå,klibbig massa över mej,hur mycket jag än försöker att mota bort den. Kan sitta & rätt som de är så börjar jag grina. Så de blir till att börja äta medicin igen,dessa piller som jag inte vill ha egentligen. Än så länge har jag klarat mej från hjärtklappning & panikångestattacker som jag hade förra gången jag va deprimerad.,så jag hoppas jag klarar mej den här gången. Har börjat med pillren igen nu,så jag hoppas dom verkar snabbt.
De är verkligen inte kul när Erik säger:"Mamma inte du lessen mera nu." "Mamma,inte du arg mer.". De känns i hela hjärteroten när han säger så.

Över till annat. Nu har jag målat klart nästan alla lister. Gjorde de i natt,men jag fick sluta efter ett tag när jag vart så illamående & yr. Vem behöver sprit när man bara behöver öppna en färgburk??
Har lite Idéer om hur Tv-rummet ska se ut oxå. Har 2 st val. Men jag är ju så velig så de kan bli 15 val innan jag har kommit fram till att jag vill ha det 20-onde valet som jag inte ens tänkt på.
*1. Svar fondvägg med någon murrig färg på övriga väggar. Hade tänkt köpa dekorationsträd i vitt att ha på fondväggen. Svårt att förklara vad de är för "träd" men jag har sett de på nätet när jag bluppat runt.
*2. Djupröd färg på hela rummet med Guldiga inslag i form av ramar,kuddar mm mm.
Jag vill ha de lite murrigt när rummet är ganska så stort med 3 öppningar in till de. Just nu är de väldigt kalt & kallt där. Kan ju bero på att man inte har fått upp nåt direkt på väggarna & soffan tar stor plats & rummet är svårmöblerat eftersom de är dom där 3 öppningarna. Men blir jag bara Miljonär så ordnar de sej säkert...

Näe nu ska jag sova lite innan jag ska hämta Lilleman på dagis. Så måste jag ju fara lite tidigare idag så jag hinner ju inte sova så mycket efter maten. Är i Graninge inatt så då måste jag fara senast 19.15 för där börjar vi 20.00. Långa nätter blir de..

Inga kommentarer: