Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 18 mars 2009

En fin dag

Idag har de varit kalasväder & vem sover då om inte jag. Lyckas för de mesta pricka in sånna jobb som gör att jag måste sova dagen efter. Sov fram till 12.30 men tog mej inte upp förrän 14.30,va så in i helvete trött.
Fixa & trixa lite här hemma innan de va dax för hämtning av lilleman.
Han ville så klart vara ut när vi kom hem & glad för de va jag. Han pysslade på med lite av varje på gården & jag satt i stolen på bron. Han pratade & sjöng för sej själv =) (men han är normal).
Sen skulle vi leka tagen & han sätter av i en väldig fart mot snöhögen & innan jag vet ordet av så har han halkat & slagit i munnen & ena handen så de blöder från båda ställena. När Erik såg att de blödde så blev de ju ännu värre. Så han kommer säkert ha en tjusig fläskläpp imorgon.
Men de är svårt att förklara för ett barn att de inte går att ha plåster i munnen & på läppen. De blöder ju Mamma sa han. Men handen kunde vi ju plåstra om iaf. Tänk vad 2 nallepuh plåster kan få ett barn att tystna på en gång.
De va ju inte sån kul smäll han fick. Båda fötterna halkade undan & på näsan han stog.
Men nu är allt bra igen.
Nu är de middag & sen barngympa som väntar

tjing

Inga kommentarer: