Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 28 mars 2009

Mycket nu

Igår va en dag som verkligen gick i ett.
For på skolan & va där i god tid innan vi skulle börja,men (de finns alltid ett Men när jag är ifarten) vi skulle inte ha nån föreläsning igår...den va i torsdags. Jahaja här hade man stressat sej ner till stan med världens UVI som tydligen har påverkat hela kroppen..om den nu kan göra de?? Huvudvärk,frossa,illamående & slut i kroppen. Hade ju lika gärna kunnat sitta hemma under ett täcke & tyckt synd om mej själv.
Ringer VC & får en tid,kvart i 3 skulle jag vara där. Men ska jag vara kvar i stan hela dagen eller ska jag fara hem & fara tillbaka till kvart i 3...svåra beslut.
Kom på att jag kunde låna Brorsans Lgh & sitta av tiden där & göra lite läxa.
Så jag for dit & läste läxa,pratade i Telefon & sånt. Tillslut hade jag pratat slut på Batteriet i mobilen (man blir rätt handikappad när inte telefonen funkar,de är då man kommer på massa saker man måste ha svar på på en gång)
Hade pratat med Tommy tidigare under dagen & vi hade bestämt att vi skulle lunchdejta. Så vid 12 for jag upp på hans jobb & hämtade honom. Sen började våran jakt på mat. De va fullsatt överallt. Tillslut blev de pizzeria Diana vi hamnade på. Käkade pasta med fläskfilé vilket va gottgott. Sen körde jag upp Tommy på jobbet & for till brorsan igen.
Väntade där tills kl vart halv 3,då for jag på Vc. Där fick man såklart vänta hur länge som hellst.
Kom in till läkaren vid 3 & då blev han sur över att jag varit & kissat innan jag kom till dom. Jamen är man nödig så är man. De va ju ingen som sa att jag inte fick gå på toa 3 timmar innan läkarbesöket. Fick lämna urinprov & sänka...de va Uvi & han trodde att om jag inte kissat innan så hade de synt bättre hur kraftig den va?? Okej,men vadå då kunde hon jag pratade med på morgonen säga nåt om att de kissförbud 3 timmar innan. Antibiotikakur & mycket vätska va vad jag blev rekomenderad. Kom ut från VC 5 min över halv 4,känner mej jävligt stressad. Ska jag hämta Erik eller ej??Tommy kanske redan hade hämtat han. Men jag ville inte chansa att så va fallet,så jag gör som jag alltid brukar göra..trycker plattan i mattan & 13 min senare är jag på dagis. Känner mej superstressad & inte blir de bättre av att Erik inte ska med hem,men efter lite lockande med krokostar-ostkrokar på Erikspråk så följer han med hem. Väl hemma så är de bara för mej att klä på mej nå andra kläder,bättra på sminket & kasta mej in i bilen igen för att åter fara till stan. Ska gå på bio med Emma,men först ska vi äta på kina. Hämtar upp henne & vidare ner på stan. Käkade 4 smårätter med ris,de va så gott så gott.
Sen vidare till bion..såg Män som hatar kvinnor. Filmen va helt Okej,men jag tycker att böckerna är Bra mycket bättre.
Sen när filmen va slut så styrde jag kosan hemåt,men först stannade jag till vid macken för att tanka..jo ni,jag börjar lära mej=)

Idag började våran dag tidigt..05.20. GGGRRRRR,vaknade på uruselt humör,med huvudvärk & ont i magen. Inget av de har blivit bättre under den gångna dagen.
Nu sover lilleman & Tommy är i den andra stugan för att hämta lite saker & säkert för att slippa mej ett tag.. Förhoppningsvis så kommer databordet att passa här uppe så man kan sitta som folk.
Näe,nu ska jag pumpa mej full med alvedon & lägga mej en stund tills värken släpper.

Inga kommentarer: