Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 14 mars 2009

Ont ont

Har kommit fram till att jag inte ska äta nåt gott alls längre,p g a magen. Fort jag äter nåt som är gott så som godis eller fikabröd så får jag ont i magen.
Idag är de ju lördag så de är min svullar dag idag =) Så vi började dagen med en nyttig frukost bestående av gröt,te & glutenfritt hårdbröd.
Sen for vi till stan för att handla,så då passade vi på att gå på fik,de är ju så sällan man går hela familjen. Så då åt jag en baguett med skagen & massa räkor,varm oboý & en semla till efterrätt...Men de skulle jag inte gjort. Magen gjorde uppror när vi kom hem,sen har de bara bubblat & gjort ont hela Em.
Köpte ju hem godis,dricka & de nya ostkrokarna med chilismak oxå,men de står orört. Godiset har vi nallat lite på,men bara nån bit...de är fan inte gott längre.
Har slummrat lite i soffan nu ikväll för att se om magontet släpper,men de gör fortfarande lika ont.
Visserligen kan ju magen göra uppror för att jag inte ätit så bra på ett tag,så att de blev för mycket av de idag. Ja,inte vet jag. Ont gör de & de är fruktansvärt störigt.


Har precis lagt min prutteman för natten,hoppas han sover hela natten nu. Han fick en sagobok av sin gudmor nu när han fyllde 3 år (några veckor i efterskott). Den har blivit en favorit. Massa sagor i en bok. Rödluvan,snövit,pinoccio,de 3 små grisarna mm mm.
De 3 små grisarna är den som blir mest läst just nu. Från början va de hans & Greta,men han blev lite rädd för häxan efter ett tag så då bytte vi till Grisarna istället.
Men de är bra konstigt,har tänkt på de nu när man suttit & läst dessa sagor...många av sagorna innehåller död,häxor & föräldrar som dör & föräldrar som lämnar barna i skogen...egentligen är de ju ganska så sjukt. Man vill väl inte att barna ska få en uppfattning av att om vi får de dåligt ställt med ekonomin så ställer vi ut dom i skogen & sen hoppas på att dom ska hitta ett hus gjort av pepparkakor & godis.
Jag ska börja skriva mina egna barnböcker utan död,häxor & vargar. Måste bara träna upp min fantasi lite,har ju ingen just nu,har aldrig haft de för den delen heller.

Ojoj vad min mage lever om. Ska ner nu & dricka te & sen sussa lite tror jag.
Sveriges befolkning sitter väl framför melodifestivalen nu skulle jag tro,utom vi i de gula huset i björkå..här är de väl Discovery som är i gång eller Tv4 Fakta.

Jaja,sussilull på er alla.

Inga kommentarer: