Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 23 mars 2009

En härlig helg

Ja,nu är de måndag igen. De går så fort nu så de är inte klokt.
Lördagen tillbringades lite överallt faktiskt.
På förmiddagen va vi nere vid tjärna,där grillades det & surrades & hade bara myspys i solen. De va familjedag där,så mycket folk va de.
Sen for vi vidare till Tommys jobb,där stog ju min bil & väntade i garaget. De som skulle vara ett lätt fjäderbyte på fredagkväll,blev lite mer struligt än de som va meningen. Så vi fick beställa ett nytt stag till bilen & de hade dom inte hemma förän på Lördag. Så därför va vi därför blev de även några timmars mekande på Lördag oxå.
Till & med jag skitade ner mej...jodå,jag fick byta bromsklossar alldelens själv (tommy stog bervid så jag inte skruvade lös nåt som inte skulle skruvas lös),så nu kan jag byta de oxå...duktigt så säg.
När bilen va fixad & körbar så for vi hem till modern min för att käka middag. Potatisgratäng & älgkött med vitlökssmör & sås,de är riktig kärlek de...mmm så gott de va.
Jag & Tommy spelade Kinaschack där oxå. JAG VANN!!!! de flesta gånger iaf=)
Jag & min morfar spelade det väldigt ofta & han kunde man inte slå kan jag lova..
Så nu ska jag köpa ett eget spel så man kan spela lite hemma oxå.
Sen va de bara att vrida ratten mot björkå igen. De va 3 st trötta individer som kom hem på kvällen.
På Söndag så hade jag en familjefri dag i S-vall. En skön dag. Utan gnällande & suckande pojkar som bara vill hem. Kunde spankulera där i lugn & ro hela dagen.
Men som alltid så ska jag ju strula till de lite. Den här gången så körde jag lite galet typ flera långa mil. MATFORS såg jag på en skylt,men hallå där,vart svängde jag nånstans?? Lite smått förvirrade så vände jag & skulle försöka lokalisera vägen tillbaka,men icke,hittade inte vart jag skulle svänga. Kände lite panik,måste jag bosätta mej här i Matfors bara för att jag inte hittar tillbaka. Men efter att ha kört lite överallt så hittade jag en avtagsväg som de stog BISPGÅRDEN på så jag tänkte,ja,va fan,här svängar jag av,jag vet ju vart de ligger iaf. Efter att ha kört på den vägen en stund så såg jag en annan skylt där de stog TIMRÅ & Timrå låg ju närmare än Bispgården så jag svängde av där.Efter mycket om & men & flertalet svordommar så hittade jag ut till E4:an & tog dessutom av på rätt ställe så att jag kom åt rätt håll utan att behöva vända nånstans. Så jag kom hem lite senare än va de va tänkt.
Stannade till på Remsle för att ta hem middag till Boysen som va hemma & väntade.
När jag kom hem så slängde vi i oss maten & sen bar de av till vårat andra hus för att visa de för en tjej som är sugen på att hyra.
När vi kom hem igen så va de dax för de 3 små grisarna & godnatt sång för Erik innan jag svimmade av i soffan framför Beck.

Så imorse va de dax för en ny vecka....

Måste ju även berätta lite andra saker som hänt.
Nu har jag tappat så pass bra i vikt så att jag kan knäppa igen en av mina skjortor utan att de spiter & glipar en massa =) blev så lycklig när jag provade den igår & såg att jag kunde ha den.
De ger verkligen Mersmak..

I Fredags så efter att vi Jävlats med min bil så skulle vi fara & handla. Eftersom de bara va lite saker vi skulle köpa sprang jag in själv (de går ju fortast då) & när jag kom ut därifrån så slog de slint i huvudet. Visste fan inte vilken bil jag åkt med & inte vilket regnr de va heller. Stog som en fån & bara stirrade på bilarna. Blev väldigt rädd faktiskt,hade jag gjort nått nu igen?? Varför hade Tommy lämnat mej alldelens själv på affären mitt i becksvarta mörkret??
Men han hade inte lämnat mej,han stog på samma ställe som han parkerat på & funderade på vad jag sysslade med. Dessutom stog han mitt emot entren på parkeringen. Han blinkade lite diskret med bromsljusen & då kom jag ju på att vi åkt med Tommys bil....
Förvirrat eller??

Nu har jag massa saker jag måste göra...
ses

Inga kommentarer: