Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 8 mars 2009

Hemma

Ja,nu är min älskade sambo hemma igen efter en liten minisemester till fjälls.
Eftersom han inte är så talför,så vet jag inte mer än att dom haft de kul.Men de är väl de som är huvudsaken..

Från torsdag till fredag sov Erik hos momma & moffan eftersom jag jobbade natt. När jag väl vaknat på Fredag em så skulle vi ju bege oss hem efter att vi ätit middag där,men icke de inte. Erik skulle stanna kvar hos dom.
Okej,sa jag. Vill han stanna kvar & de går bra för mina föräldrar så är de ingen som hindrar han att vara kvar.
Så jag fick fara hem till ett tomt hus alldelens själv. Visst de va ju skönt,men lite läskigt va de allt. Är ju inte van att vara själv på natten heller.
Men de gick bra de med,satt & mös i soffan & sen la jag mej i sängen. Vaknade vid 3.tiden med hjärtklappning & ångest. Men vid 6-tiden så lyckades jag somna om ända till 9. Lite vimmelkantig gick jag ner. Skulle äta nåt,men de vart bara en banan hittade inget annat som jag ville ha. Ringde mamma för att höra hur de gått. De hade gått jättebra sa hon,fast han kräktes 2 ggr. Jahaja,magsjuka trodde jag. Men han va hur pigg som hellst när jag for & hämtade han. Så antagligen hade han ätit för mycket,. Sen när vi kom hem så satt vi mest & väntade på att Tommy skulle komma hem. Erik ville ju åka skoter.
Så när Tommy äntligen kom hem så va de bara på med kläderna & ut till skotern. Såklart fick ju jag klämma mej ner på Bobben,men jag börjar ju bli van med de. Har blivit en riktig hejjare på att styra med arslet i utförsbackarna när inte styrningen funkar som de ska.
När vi kom hem från åkturen va de dax för middag...fil & flingor blev de. Jag orkade verkligen inte laga mat. Med tanke på att jag mått så dåligt natten innan så tog jag lugnande tabletter & la mej vid halv 8 i gårkväll. Somnade som en klubbad säl.
Sov ända till 6.10 när Erik möxade på i våran säng. Sen har dagen gått i ett.
Varit & firat farmor svärmor,handlat & varit ute på skotern igen,men idag klämde vi ihop oss på samma skoter. Jag skrek av skräckblandad förtjusing i alla uppförsbackar. Men de va så kul så.
Har stekt fläskottletter nu som vi ska ha till mat,om de nu kommer att gå att äta dom eftersom dom är brända..de händer jämt nåt ska puttra efter man stekt nåt. Jag glömmer bort att kolla om de finns vatten kvar i pannan med jämna mellanrum.

Imorgon är de skolan som gäller & så ska jag köpa en hårtork. Klarar mej inte utan en sån längre.
Håret gör som de vill annars, har man virvlar & självfall så är en hårtork en bra grej att införskaffa. Eftersom jag är lite av en hårpedant så mår jag lite dåligt över hur de ser ut nu.
Nu ska jag fixa lite med maten så att den kommer på bordet snart..
ses

Inga kommentarer: