Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 12 mars 2009

Men oj

Ställde mej på vågen imorse..
- 3.5 kg
- 3 cm runt midjan.
-2 cm runt rumpan.
..detta är på en vecka..fick mäta om flera gånger för att vara säker. Blev såklart super glad.
Tog på mej en jacka igår, pappa köpte den till mej förr förra hösten,som jag inte kunnat ha på ett tag, har kunna stänga den men inte andas i den. Nu kan jag andas & röra mej väldigt fritt i den.
Men armarna vill verkligen inte bli mindre,hur jag än försöker. Kan ju inte skylla på att de är musklerna som gör att de blir större omfång. Hur fan ska man få dom att försvinna?? eller inte försvinna direkt,men att bli mindre. Frustrerande.
Så nu har jag 2 par byxor jag kan dra av mej utan att knäppa upp knapparna & dra ner gylfen=)
De blir till att spara pengar nu så man kan köpa några nya =)

De går förvånandsvärt bra att inte äta mjukt bröd,visst jag fuskar ibland,särskilt när man är ute på nåt ställe & ska fika. Men hemma äter jag sällan mjukbröd. Godis va de väldigt länge sen jag åt nu faktiskt,de smakar inte så gott längre. Kakor & annat slisk äter jag mest när jag är hemma hos någon annan,vi har sällan sånt hemma längre.
Små förändringar kan tydligen göra ganska så stor skillnad.
Visserligen har jag inte mått så bra denna vecka,där av de stora viktraset,men de ger mersmak.

Näe nu är de frulle som gäller här,Erik är hemma idag,han va så trött.

3 kommentarer:

Jane sa...

Duktigt!!! ja jag hade ju varken gått upp eller ner denna vecka..så jag skyller på borga fjäll huvudsaken att jag inye gick upp..det blev ju som sagt en del onyttigheter;)

Jag får väl ta och ta fram måttbandet så jag får några resultat=)
Jasså Erik var däckad? ja det är inte lätt..
Har du kommit ihåg att ringa barnens hus ang bilstolen???Faan jag glömde ju att ta med dina ljus igår..men men

Anonym sa...

Va duktig du är då.
Själv stampar jag bara på ruta ett.
Vi väntar fortfarande på att du ska hälsa på.
Kram
Nina

Jane sa...

Ja vi säger så..att det är din tur;)haha..
Jag mätte mig idag och några cm var det men inte mycket att hänga i julgran men jag tar igen det en annan gång;)
syns sen