Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 1 mars 2009

30+

Ja,i fredags va de ju 30+,sååå underbart roligt de va. De va mycket folk & då av de lite mera mogna slaget. Fullfart på dansgolvet med massa gammla godingslåtar. Har sån träningsvärk i kroppen idag efter allt dansande.
Innan vi for till stan så satt vi hemma hos Tina & grundade med en väldigt god Lasagne med grönsaker & så klart vin & efterrättsgrogg.
Sen vidare in till stan för krogen. Sen när vi skulle hem så trängde vi in oss i Pernillas lilla bil eller lilla,den är inte så liten egentligen,men när vi satt 4 st bak & 2 st i passagerarsätet så kändes de som de va världens minsta bil vi satt i. Jag,Peter,Jenny i Peters knä & så Gybo i baksätet & Annette & Tina i framsätet & så Pernilla som körde. De va lite trångt men vi kunde dricka vin ändå =) flarran gick laget runt hela tiden..
När vi kom till Björkå så vart de efterfest hos Peter med varmamackor & whiskey,vin till de som ville ha. Där satt vi nog till kl va över 4 på morronen. Tror att Peter ångrar sej att han bjöd in oss för han såg mest ut som om han ville sova..utan massa surrande fruntimmer. Sen va de bara att vingla sej hemöver till ett snarkande hus.
05.15 ville Erik kissa & då väcker man ju mamma såklart. Sen somnade jag om & vaknade när Erik busade i sängen vid 8-tiden. Då va de bara att masa sej upp,de är ju självförvållat..så de är bara att skylla sej själv att man druckit för mycket dagen innan.
Tommy & Erik for till tjärna i de fina vädret men jag orkade inte följa med så jag drog på mej massa kläder & sen somnade jag ute på bron. Mådde inte vidare värst bra så jag ville vara ute,men jag orkade inte göra nåt så då passar de ju bra att sova ute. Då får man ju friskluft & man gör ju nåt ändå,men inget som är ansrängande.
När kärleken kom tillbaka med sonen så for vi iväg till andra huset för att skotta taket på garaget & plocka med sej lite grejor. Då kom de 2 st tjejer från huvudstaden för att kolla in vårat hus. Så då hade vi även husvisning=) håller nu tummarna att dom vill köpa,dom tog våra Nr,hoppas kan man ju alltid.
Sen for vi på affären & handlade & for hem för att fixa käk. Mitt blodsocker va så lågt efter en dag utan mat så jag va så elak så de slog gnistor innan maten va färdig..ovanligt va?.
Slöade i soffan innan de va dax för sängen.

IDag har jag gjort Pannacotta på viktväktarvis & ska göra lasagne till middag för svärisarna kommer på middag.
Imorgon är de en ny dag & nya bekymmer.

Hade lite tur idag oxå....för ovanlighetensskull. Hårtorken brann. Tur att jag stog vid spegeln & såg gnistrorna slå ut både bak & fram. Tänk om jag använt hårspray samtidigt som jag blåste,då hade jag inte behövt bekymmra mej för dåliga hårdagar på ett tag. Så imorgon är de jag som måste fixa en ny,klarar mej inte utan eftersom håret gör som de vill om man inte fönar & plattar & duttar på.

Nu ska jag se om Erik somnat nere..

Inga kommentarer: