Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 15 mars 2009

Så träligt

Sitter just nu vid datorn & googlar efter socialtjänstelagen. Visserligen hittar jag de jag söker,men de är inte lätt att försöka skriva om lagarna med egna ord. Hur svårt som hellst.
Tog ett brejk för att blogga lite grann för att tänka på annat.
Men egentligen har jag inte tid med de,har massa skolarbete kvar att göra,men de är så med mej att om de är tråkigt eller inte går som jag vill så ger jag upp. Kommer nog aldrig att bli ambulanssjuksköterska skulle jag tro. Då är de ju ännu mer pluggande som gäller.
Har ju missat några lektioner nu eftersom jag varit sjuk,så man ligger ju lite efter.
Imorgon är de skolan för mej medans min lilla prins & Tommy är hemma. Erik ska till BVC kl 15 & jag vet inte hur länge jag har skola imorgon. Så då får Tommy ta med han dit. Ska försöka möta upp dom där om jag slutar i tid. Vet bara inte riktigt vart de ligger,men de ordnar sej säkert...man får fråga sej fram.

Annars så har de inte hänt så mycket idag. Blev en tidig morgon eftersom Erik vaknade vid 5-tiden i morse & tyckte att de va morgon...Då va han rätt billig. Han fick sitta i sängen våran & sura medans jag vände ryggen till & dvalade vidare. Startade Tv.n åt han så han skulle kunna se nåt annat än min ryggtavla. Jag kliver Fan inte upp kl 5 en Söndagmorron,aldrig i hela helvetet.
Så nångång vid halv 7- 7 så for Tommy iväg på Jour till Ö-graninge. Så då fick man verkligen försöka få upp sina små gröna. Men idag är en tröttis dag,så vi kom iaf inte ner till köket förrän vid halv 9 & då va de jag som tyckte att de va dax att gå ner,Erik hade redan ätit frukost (igår) så han ville inte ha nåt. Men när vi väl kom ner så åt han en Leverpastejmacka (gud så äckligt), varm oboý & en tallrik jordgubbskräm med smultronsmak (??)
Jordgubbskräm med smultronsmak...varför gör dom då inte en smultronkräm istället & låter jordgubbskrämen smaka jordgubbskräm..?? Ja,de är säkert nån vits med de oxå.

Ska starta upp assistenten så jag kan göra en bulldeg idag,känner mej rastlös så då är bakning en bra avslappningsgrej eller kanske ska ta en promenad istället. Fast jag har ju lovat Erik att baka.
Erik ja,han sover på bron nu. Precis som hans mamma brukar göra. Fast Erik är inte bakis som jag brukar vara när jag hamnar där.

Näe man ska väl kämpa vidare med lagar & förordningar så man blir klar snart,men de känns en aningens drygt.
Jaja,ingen vits att dra ut på de nåt mer,de är ju ändå jag som måste göra läxan i slutänden ändå.

vi hörs nåt sen då..

Inga kommentarer: