Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 16 april 2009

Gruvardag

Så är dagen här som jag gruvat mej för hela veckan....nämligen Vägdagen. Förstår inte varför jag utsätter mej för detta varje vecka. Måste ju vara nån slags självplågare.
Denna Torsdag stannade vågen på 0.5 kg +. Blev lite förvånad,trodde de skulle vara minst 1 kg + efter helgens svullande med mat,tårta,kakor,godis you name it. Men 1 cm borta från midjan är de. Vet inte hur de står till med resten av kroppen eftersom jag bara orkade mäta midjan & väga mej när jag kom hem från jobbet i morse.
Men de är bara att ta nya tag,de är ju bara jag som kan se till att jag når mitt mål.
Blir lite full i skratt när jag läser alla tidningar & bilagor nu TAPPA 10 KG PÅ 10 VECKOR, NYA SUPERDIETEN,ÄT DEJ MÄTT UTAN ATT BANTA....
Jag menar de är ju självklart att man går ner i vikt om man lägger om kosten,börjar motionera & sköta om sej själv. De måste ju vilken Puckad människa som hellst fatta. Man kan inte vila sej i form (oavsett vad en viss Stattinare säger).
Men ändå blir de så att man köper sånna tidningar...varför??
Jag tror jag köper sånna tidningar för att jag ska bli smalare av att bara läsa dom..korkat?? jo en aning..
Men man tror ju alltid att man ska få inspiration till att gå ner i vikt. Dessutom finns de ju recept oftast i sånna tidningar oxå & eftersom jag är en sån som går Igång på recept så vill man ju köpa den tidningen & då är ju förspelet kirrat =) haha.
Recepten i dessa tidningar innehåller ju alltid lite konstiga saker typ kronärtskockor (stavas?) ,oliver & små gröna ärtor. Ja,då måste man ju göra om dom recepten eftersom jag inte äter vissa saker,mest för att de är äckligt. Då måste man ju lägga dit nåt annat för annars så blir de ju rätt så tråkigt med kokt Torsk Utan kronärtkockspuré,oliver & gröna ärtor.
Då kanske man lägger dit en Pära,nån god sås & toppar med citron....vipps så har man ju gjort om en hel måltid som dessutom innehåller bra många fler kalorier än vad de ursprungliga receptet innehöll.
Nu har jag tappat tråden helt i detta inlägg...

Så nu tar jag upp en annan tråd istället.
Har som sagt jobbat inatt. Kom hem vid halv 8 kvart i 8 nångång. Bra trött va jag iaf.
Somnade inte förrän vid halv 9-9 eftersom jag såklart fastnade i en sån där Hälsobilaga från Aftonbladet. Blev väckt av ett mess vid 12.30 om att vi skulle träffas hos Annso vid 13 för att plugga. Jamen hejja,de hade ju jag glömt,såklart.
Flyger upp ur sängen & när jag blir stressad så gör jag 1000 saker samtidigt & varje gång kommer jag fram till att jag inte kan borsta tänderna & håret samtidigt eftersom min vänsterhand härmar min högerhand....de blir bara skador endra i hårbotten eller tandköttet. De underliga är att jag faktiskt kan lägga på mascara & köra bil samtidigt...underligt va?? Springa ner för trappen med byxorna i knävecken & samtidigt dra på sej en tröja är inte hälsosamt heller har jag upptäckt....blir lätt stukade fötter & ett å annat blåmärke då.
Fattade egentligen inte vad jag skulle stressa för heller,vi skulle ju inte på skolan eller så. De hade ju inte gjort nåt om jag va 5 min sen. Men de kommer man ju på när man sitter i bilen alldelens svettig i 200 knyck.
Pluggandet gick bra iaf. Klar med grupparbetet så nu ska vi bara göra studiebesöken. Linden & Älvensdagcenter blir de på Tisdag.

En annan sak jag måste berätta är att Tommy slog ett Baconpaket i huvudet på mej idag.... Varför??
Jo,ifall jag skulle få för mej att göra nåt så slog han i förebyggande....
I dettta hus går varken jag eller Tommy säker för varandra. Vi slår inte i självförsvar utan i förebyggande åtgärder.

Nu ska jag ner & dricka te sen blir de sängen för min del..

Inga kommentarer: