Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 1 april 2009

Fint värre

Idag har de varit/är fint väder ute. Solen skiner & de är riktigt varmt när de inte blåser.
Jag & Lilleman har varit ute några timmar idag. Han fick vara hemma idag med,han hostar så mycket & är hes. Men inte ville han stanna inne & ta de lugnt inte...redan vid 7 imorse innan vi ens ätit frulle så skulle han ut. Efter att vi ätit så tänkte jag att nu kan vi ju gå ut,men då va de Hos Musse på Tv.n som han ville se först. Sen efter de så ville han baka,visst okej,fram med alla ingredienser & knäcker ägg med ena hand & mobilen i den andra,som va tryckt mot öra, inblandad i en het diskussion. Försök knäcka ägg med 2 småbarnshänder som vill hjälpa samtidigt när man diskuterar i mobilen...blir lätt galet. I de här fallet så slutade det med en miljon äggskal i degbulken. Avslutade samtalet & började "fiska" i degbunken...
Då när allt va uppfiskat & jag skulle börja mäta socker & sånt,då,då kom Erik på att han skulle ut. Inte Sen utan NU. Gaaahhh,stänga av ugnen,ställa tillbaka alla kylvaror i kylen & börja leta reda på utekläderna som är spridda i hela huset,de känns iaf som de när man far runt som en tätting i jakten på höger stövel & vänster handske...Okej okej,lite ordning skadar ju inte...men börjar jag städa & plocka så vet jag aldrig vart sakerna tar vägen..är de rörigt så vet jag precis vart dom är..eller iaf nästan jämt.
När vi kom ut så pysslade Erik på med sin traktor,nu är de ju så roligt med vatten & gegga så han va sysselsatt länge med det. Sen skulle vi ta fram cykeln...
Så de va ju bara att pulsa sej dit,vilket inte va de lättaste med tanke på all is & snö. När vi lyckats komma dit så hade snöret till cykeln fröse fast under isen. Kan inte ta lös snöret heller eftersom de funkar som ett "koppel",så vi är inte ute & rastar hunden utan vi rastar Erik istället=) ganska så bra faktiskt,han kan ju aldrig cykla förfort & dessutom slipper man springa efter honom,man bara drar lite försiktigt i snöret så går de ju trögare att trampa......ibland har min karl sina ljusa stunder oxå....
Efter mycket hackande & svärande (ovanligt) så fick jag lös cykeln,men då hade Erik hittat en skottkärra som tillhörde barnen som bodde där tidigare..såklart att Erik ville ha den istället. Men då tänkte mammahjärnan till lite extra så jag tog med mej cykeln oxå,vilket va tur för han skulle cykla först....sen skulle han kärra ved.
Han vet vad han vill det lilla monstret.
Han tyckte de va så kul att cykla,tyckte även jag eftersom jag fick röra lite på mej...
När vi kom in så fick jag göra resten av muffinssmeten själv,Erik skulle bara slicka skålen istället=) lik sin far.
Men nu hostar han så hemskt så de blir ingen gympa för han idag....antagligen inget dagis heller imorgon. Suck,när ska jag ha tid att plugga?? går ju inte när han ska vara med hela tiden & hjälpa till. Men jag får väl sätta mej inatt nångång.

Idag kommer svärisarna & svåger Tomas hit & ska käka mat & umgås.
Så nu ska jag ner & göra "äpplepaj" med Erik.

Han är så rolig när han ska säga endel saker....här kommer ett litet axplock=)
Äpplesin-apelsin
Krokostar-ostkrokar
chiffs-chips
boboy-oboý

Jaja,nu är de dax för andra saker...
ses

Inga kommentarer: