Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 14 april 2009

Vilket väder

Solen skiner & de är så härligt. Synd bara att de blåser...men de håller ju myggen borta iaf.
Har suttit hos Ullis nån timme med grupparbetet till skolan,gick galant..nu har vi bara kvar ett till tror jag + 2 studiebesök. Ett på Demensboende & ett verksamhetsområde inom Utvecklingsstörda. Demensboendet är fixat,vi ska till Linden på Tisdag ,men de där med utvecklingsstörda har vi inte fixat än,tänkte att vi skulle fara till Kvickroten men dom hade inte tid för oss,så nu måste vi slå våra kloka huvuden ihop & hitta på nåt annat ställe. Förslag??
När jag kom hem från Ullis så drog jag med mej hela min ryggsäck med läxor,en tallrik fil, en filt & telefonen ut & gick in igen & körde igång musiken & vräkte upp fönstret så jag hade nåt att lyssna på när jag satt ute & tragglade med lagar.
Visst nu kan man lyssna på fågelkvitter & bäckar som porlar....men jag hatar fåglar & blir bara irriterad på dom små jävla oljuden som dom släpper ifrån sej & bäcken som porlar får mej bara att bli kissnödig.
Näe tacka vet jag Poisen & Crazy,de är nåt att plugga till de. De bästaste låtarna som finns...jajemänsan.
Gick in efter nån timme eftersom mitt ansikte brändes & de blåste så hemskt att de gjorde ont i öronen.
Nån högre makt måste verkligen straffa mej för nåt jag gjort...förskylningen har tagit om igen. Den här gången är jag så snorig & har skallebank som går till historien. Hostar jag gör de ont i hela ryggen,vilket gör att jag inte är ett dugg road av att hosta.

Fattar inte vad som tagit åt mej,jag har varit snäll & glad hela veckan...fast Erik vaknat i Ottan (kl 6 är ottan för mej) & sen hållit igång med sitt pratande & gnällande. Vi har verkligen gjort massa saker, som lekt med bilar & sånna saker( som är bland de tråkigaste man kan göra!!!) Vad har hänt?? de är verkligen inte likt mej alls. Till och med Tommy har reagerat.
Är de så att jag fått en liten liten LITEN stubin till min krutkagge (har ju ingen annars utan jag självantänder) eller är de vädret som gör att de känns lättare med allt?
Men som den obotliga pessimisten jag är så kommer de att vända snart...de gör de alltid. Upp som en sol ner som en korvring.
Ska snart hämta min Lilleman från dagis. Han skulle på sin Lilla skola idag & blev väldigt sur & förvånad när jag stannade vid dagis & lämnade han där...De va ju Dagis Inte hans Lilla skola.

Imorgon ska jag sova,för jag ska till Graninge & jobba en Natt. Hoppas jag jobbar med nån bra person...Visserligen finns de bara bra Personer på G-byn att jobba med. Annat är de med Vallänget,där sover dom eller så är dom bittra. Har slutat att fråga med vem jag ska jobba med,bättre att inget veta,vet man, då funderar man bara på om personen kommer att sova eller prata skit eller inte prata alls...Hur de än är så tycker jag att de är Fel att sova 4-5 timmar/ natt.
Visserligen ska man ju inte springa runt som personalen gör på dagtid,men man ska då iaf vakna när larmen kommer!!
Men som alltid vågar man ju inte säga nåt,för då kommer de ju ut vem som "skvallrat" & då blir man nog inte så poppis i Boteå...
Man skulle ha blivit en sån som inte tvekar att säga vad dom tycker....skulle jag säga mitt hjärtasmening till endel Människor skulle jag bli så rädd sen att den personen hatar mej för alltid & jag skulle göra allt i min makt för att få den personen att tycka om mej igen.
Jag får ju dåligt samvete när jag säger att jag inte kan jobba nån dag..för tänk om dom inte vill ha mej mera.
Som de är nu försöker man vara alla till lags & inte en jäkel tackar mej för de. Blir ju bara jag som inte mår bra av de. Men ändå är jag bättre nu att säga ifrån,förut sprang jag benen av mej för att vara alla till lags. Förut va de ju inte ovanligt att jag jobbade 7-16 for hem för att äta & sen börja igen vid 20.00 för att jobba hela natten.
Näe förändring ska de bli,vet bara inte när de kommer att ske....snart kanske.

Nu ska jag hämta hem min Lilleman så vi kan cykla lite.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Åk på älvens dagcenter nere på djupövägen för handikappens studiebesök det är toppen och intressant där