Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 13 april 2009

Svullar helg

Den här helgen har de bara varit Sovande,jobbande,ätande & solande....jisses vilket väder vi har haft.
Fredag jobbade jag Natt. Så de hände ju inte så mycket speciellt,jag bakade,sov & grejade.
Lördag sov jag till 12,denna jäkla kissblåsa ställer till allt,när jag klivit upp för att gå på toa så kikar jag ut & ser solen skina...ajöss sängen,här kommer jag bron. Pysslar på lite till & sen vid 16.30 går jag till sängs igen,ska ju trots allt jobba natt igen & sover jag bara några timmar så orkar jag inte hålla mej vaken. Sov till 20 när tommy kom & väckte mej,skulle ju duscha & så innan jag skulle iväg till jobbet 20.45...okej,lite stressigt blev de,men jag hann så då är de ju bra.
Erik va så söt på Lördagmorron när jag kom hem. Han va ju såklart vaken & tittade på Tv. Så när jag klev innan för dörren hemma så kom han ner för trappen för att välkommna mej med en kram. Sen åt vi frukost tillsammans alla 3. Jag satt mest & gäspade,tillslut så tyckte Erik att jag skulle sova,han tog tag i min hand & drog upp mej för trappen. Först skulle jag kissa & borsta tänderna....mamma,jag står här utanför,ropa när du är klar säger han när jag stänger Toadörren.
Sen drar han in mej i sitt rum & bäddar ner mej i sin säng. Jag får låna en gosevovve & sen ska Erik läsa De 3 små grisarna för mej. Han va så söt där han satt på sin stol & berättade utifrån bilderna han såg..ganska mycket som han sa stämmer helt överens med sagan =) Sånt minne skulle man ha..Efter sagan så frågade jag om jag inte kunde få lägga mej i min säng eftersom han skulle leka. De gick bra de,sen somnade jag & vaknade som sagt inte förrän 12.
Söndag så fyllde ju Tommy år. Kom hem på morgonen & möttes av en sur Erik. Grattade Gubben & käkade frukost med familjen & släpade mej till sängs. Vaknade av väckaren 12.30 & sen va de tårta,kakor,bullar & godis inne & sen gick vi ut & grillade korv,drack Öl (jag,tommy & tomas) solade & bara myste..så härligt så härligt.
Va hyffsat trött när jag väl kom i säng på kvällen...
Idag har jag bara suttit i solen & läst,fikat & surrat. Känns i ansiktet att man suttit ute, de bränns liksom. Till middag blev de Citypizzerians grillspett & strips...Vi skulle äta kyckling hemma men den va fortfarande fryst & ingen av oss hade nån lust att laga mat (de va väl mest de som de hängde på) man vill ju inte gå in när de är sånt här väder ute..måste passa på att lapa sol nu,man vet aldrig när de blir soligt igen.

Imorgon är de grupparbete hos Ullis hela dagen (eller iaf tills vi är klar) sen ska jag motionera ska motionera bort hela helgens matintag. Många mil blir de imorgon.

Jaja nu är Erik i duschen & ska snart i säng..
ses.

Inga kommentarer: