Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 9 april 2009

Vägdag

Idag är de vägdag. Har gått ner de 0.4 kg som jag la på mej förra veckan & även 0.6 kg till,så allt som allt har jag gått ner 1 helt kg. Man är ju slav under vågen nu för tiden. Blivit lite smått besatt av den jäkeln. Sneglar på den dagligen,men försöker att inte väga mej mer än 2 ggr i veckan. Ungerfär när halva veckan har gått så måste jag kolla hur läget är ställt. Kanske lite fusk,de kan jag medge,men de är svårt att låta bli när den nästan "talar" till mej.....Hmm att vågen talar till mej är ju inte så bra....då borde jag nog söka hjälp nånstans.
Armarna börjar bli minder oxå,de är jag nöjd över. Övriga kroppen har samma mått som förra gången,de va armarna & vaderna som blivit nån Cm mindre. Men rör man inte på sej så mycket kan man ju inte förvänta sej nåt resultat heller.
Mina nyckelben har oxå börjat titta fram...om de är nåt att stå efter vet jag inte. Men personligen tycker jag att de är jättefint.

Sitter just nu i en Lång jeanskjol som jag sydde av ett par trasiga jeans för säkert 6-7 år sen. Nu kan jag ha den utan problem faktiskt. Förut fick jag inte upp den över arslet ens...nu kan jag få på mej den helt & även knäppa den. De är jag nöjd över.

Jag vet att de senaste inläggen har innehållit mycket funderingar kring mina val i livet...
Men de blir lätt så för mej när jag sitter hemma göralös hela dagarna,då hinner mina tankar ifatt.
Jobbar man eller gör nåt annat så skjuter man ju tankarna i från sej men dom kommer tillbaka som en käftsmäll när man minst anar de.
Just nu är de mycket med skolan & den där jävla restskatten på nästan 8000 kr som spökar i mitt huvud.
Som grädde på moset & körsbäret på glassen så har bilen gått sönder igen....2500kr puts väck från mitt konto nu när den ska repas. Tänk om jag inte hade en Handy Man som jag bor med då hade det blivit så jävla mycket dyrare att fixa den. Hjullagret bak va löst tror jag de va,iaf så är de inte så bra när de är trasigt. Man vill ju inte sitta & köra bil & helt plötsligt rullar bakdäcket förbi heller. Bli omkörd av sitt bakdäck är ju lite "Lisaaktigt" egentligen...inget förvånar mej vad de gäller mej själv längre.
För några dagar sen så hade vi ju föreläsning om Demens & jag skulle såklart berätta för Tommy om de...vi satt länge vid matbordet & pratade om just demens. Tillslut säger jag " de skulle vara intressant att se vad som rör sej i huvudet på en dement människa" Tommy svarar "ja. Men de skulle vara bra intressant att se vad som rör sej i Ditt Huvud oxå."
Blir ju så klart stött efter den kommentaren,men när jag funderat lite så kommer jag fram till att jag oxå bra gärna vill veta vad som rör sej i mitt huvud....

Nu ska jag ner & baka lite kakor tills på söndag...Det blir en 35 åring i huset då. Själv jobbar jag hela påsken...Men ska försöka ta ledigt på Söndag för då kommer hela Den Stattinska klanen hit.
Ska bli kuligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte alltid nyttigt att röra om i hjärnkontoret. Det kan finnas en del som man inte vill veta och som man glömt som kan vara bra att det är glömt sen har vi alla de dära konstiga funderingarna som man inte vet riktigt vad de är som kanske inte ska redas ut heller....
Men annars är allt bra här i allafall.
kram från oss alla

Anonym sa...

jaja, där ser man... kan inte komma ihåg allt. Mitt namn är ju inte så jätteviktigt men ibland kan det vara kul att veta vem som skrivit inlägg....
Kram igen, Nina