Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 3 april 2009

Hosthost

Hela gårdagen är som ett enda töcken...va så trött,men vågade inte riktigt vila ifall Erik skulle bli dålig igen,dessutom behövdes det tvättas & diskas & plockas.
Erik hostade konstant hela dagen igår...han va så trött,men ingen feber eller nåt,bara denna jävla hosta. Man lider ju med barnen när dom blir sjuk=(
Så igår fick Erik det hand bad om,ville han ha saft så fick han de & till middag blev de Pizza.
Han va så trött fast han sovit under dagen så vid 17-tiden somnade han i soffan...Åhnej tänkte jag,nu kommer han inte sova nåt inatt istället. Men är man inge pigg så vill man ju gärna sova,så de fick han göra. Han sov så lugnt,ingen hosta eller täthet i halsen...så jag tänkte att jag får väl hämta ner mitt täcke & sova här med han. Men så vaknade han vid 20-tiden & ville kissa & så berättade jag att Pappa Tommy hade kommit hem & då ville ju Erik duscha med honom. Ångan från duschen kan ju lösa upp slem som sitter i halsen...
Så Erik & Tommy duschade Länge & sen fick Erik Bricanyl & en godnatt saga,sen somnade han & sov hela natten. Han kom till oss nångång under natten,men har ingen koll om tiden.
Så vaknade han vid 7 imorse. Jag fick SOVMORGON ända till 7....Hallelujamoment där då.
Sen låg vi bara & myste i sängen ända till halv 9 då duschade vi & sen gjorde vi frulle. Erik frukost blev överbliven Pizza & te...kanske inte den bästa frukosten men de är ju alltid nåt.

hur resten av dagen blir vet jag inte,har inga planer för dagen.
Robert fyller år idag....hipp hipp hurra för honom=) Grattis grattis
Blir nog ganska lugn dag idag med,Erik hostar ju men inte som igår & jag är ju fortfarande hes & hostar ganska så mycket.

Mät dagen va ju igår...som jag misstänkte har jag gått upp 0.4 kg men måtten hade iaf inte plussat på sej som tur va.
Förskylning & UVI har satt sina spår=( men nu hoppas jag att förskylningen vill ge med sej så jag blir pigg. Uvi:n har blivit bra,ett bekymmer minder iaf.
Har även funskat lite med maten & ätit mjuktbröd & fikabröd. Så magen har varit som en ballong,uppsvälld & ond. Men vissa dagar måste man få unna sej lite av de man inte ska äta oxå,visserligen vart de lite väl mycket av de goda i helgen. Men man kan inte leva på Diet hela livet heller,man måste få smaka på de goda i livet oxå.
Så ikväll när Tommy kommer hem så ska jag bege mej ut på en promenad bara för att inte stelna till. Får ta de lilla lugna bara.

De va väl allt för denna gång...kanske händer de nåt mer spännande idag,vem vet.

Inga kommentarer: