Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 18 september 2009

Är de en tjej eller kille??

Har idag varit på stadens gator & torg med lilleman. Vi har myst på fik & käkat lunch på nåt hamburgergrilleri.
Vi kom till stan precis kl 10 & när vi åkt hiss ner & skulle in på Lindex då blev Erik fikasugen. Han kunde ju inte vänta en liten stund utan han va fikasugen NU!! Så vi gick på Lillacafe´t & fikade där. Så när vi sitter där i godans ro & pratar om alla Eriks jobb,favoriter & barngympan så kommer de in en kille med långt hår & dessutom har han håret uppsatt mitt på huvudet med en rosa hårsnodd. Min första tanke när jag såg honom va: Stackars tjej som har Så stora fötter...Kursiv De va säkert 45.or han hade.
Erik som alltid är lika ärlig säger med hög röst: Men mamma, Är de där en Tjej eller Kille??
Killen i sin tur tittar på mej & jag blir ju väldigt Generad & tänker att nu åker jag på en utskällning...Men han bara ler lite grann & går iväg till sin arbetskamrat.
Men Erik kan ju inte släppa de där med att han hade långt hår...Killar ska ha kort hår mamma,annars är man tjej.
Där nånstans börjar jag bli ganska obekväm i byxorna & känner killens ögon i nacken. Ber Erik dricka upp drickan så vi kan gå.
Mamma,han måste klippa sej,de är ju en tjej. Här packar jag ihop våra glas & tallrikar & formligen släpar ut Erik från Fiket. Pinsamma Pinsamma barn.
Efter de så strosade vi runt i regnet & kikar i olika affärer. In på Lindex igen för att titta lite & då hittar Erik smycken åt mej,ett par örhängen & ett armband....de till & med matchar varandra. De ni. Han tittade även på halsband & alla va så vackra enligt honom. Sen tittar han på smink & kom fram till att en grönglittrig eyeliner skulle passa min ögon. Men de ville jag inte ha. Så gick han vidare till kläderna & klämde & kände på alla kläder. Ur hans lilla mun kom ord som Oohh så fin, vad vacker, köp den till mej & den va sååå fin....då va vi alltså på damavdelningen. Betalade smyckena & gick vidare in på en sportaffär så han skulle neutraliseras lite.
Strosade på lite till & sen for vi hem.

Väl hemma så känner jag att de inte står rätt till i halsen på mej,tar en ficklampa & kikar in & upptäcker att jag är alldelens full av vita blaffer nere i halsen. Snälla,snälla inte en vända till med halsont!!!! Men de verkar som de är nåt sånt på G igen. GGRRRRR.

Näe nu ska jag poppa lite popcorn efter som Erik åt upp all mat,fast de va kött & de gillar han Inte. Liten vegetarian kanske...?

Inga kommentarer: