Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 23 september 2009

Sovmorgon

Igår fick jag sovmorgon,ända tills 7.20. Så skönt att slippa stiga upp kl 6.
Så igår bakade jag bullar,Tekakor & kardemummaskorpor. Där emellan körde jag tvätt & diskmaskin & dammsugade & plockade i köket.
Sen på kvällen gick vi ut hela familjen på en promenad. Erik cyklade & vi gick...han blev fort trött i benen så han & Tommy vände hemåt efter ett tag,medans jag gick vidare. Nackdelen är att de mörknar rätt fort nu förtiden,så innan jag va hemma så hade jag nog skrämt slag på flera bilister eftersom jag inte hade några reflexer. Dessutom hade jag en mörkgrön jacka & svarta byxor...inte mitt smartaste drag faktiskt.
Va nog ute en timme & gick allt som allt. Rask takt,men hjälp vilken dålig kondis man har fått. Dax att ändra på de nu. Ska försöka komma igång med mina dagliga promenader igen. Men de är ju de att jag behöver någon som sparkar ut mej eller någon att gå med....Har så dålig motivation,men när man väl kommer ut så är de ju så skönt så skönt,men de är just de att man ska ta sej i kragen att komma ut oxå.

Idag ser dagen ut som följande:
* Vika tvätt. Har 5 blåa IKEA kassar fulla med tvätt.(den som spar han har)
* Dammsuga uppe.
* Vädra sängkläderna.
* Köra igång tvättmaskin & torktummlare.
* Bära upp en byrå...få se om jag orkar den.
* Gå en promenad.
* Hämta Erik på dagis.
* Laga mat.
* Barngympa (för Erik)
* Dö av i soffan & komma på att de enda jag gjort är att hämta Erik & lagat mat.

Jaja,de är väl bäst att köra igång redan nu,annars blir de väl inte gjort många knop idag inte.

Inga kommentarer: