Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 29 september 2009

Så ont

Idag har jag Ont. Nåt så fruktansvärt vad de kan smärta i ryggen,hade glömt bort hur ont de gör. V ben hänger inte med när jag går & jag känner mej hur sne som hellst. Pissigt värre.
Just nu är jag stenad på Tradolan & haltar runt med en fryst Broccoliblandning innanför byxlinningen. Vilket roar sonen nå fruktansvärt....alltså att jag har broccoli innanför byxerna. Blir de ännu mer ont så måste jag nog uppsöka sjukhuset,men jag väntar några dagar till. De kan ju gå till sej. Har haltat runt lite på gården i dag mest för att röra lite lite på mej & få lite friskluft.
Blir såååå less. Är de diskbråck så kan ju inte Frestadius göra nåt åt saken...då blir de ju fan värre. Skulle nog ha gått till honom för flera veckor sen egentligen,när jag först kände av ryggen. Nu är de nog försent för de,utan de får väl bli Vc & sen ska man bollas hit & dit & när man väl får träffa någon "riktig" läkare så har de gått över av sej själv.
Skit skit skit.

Idag fick jag iaf sovmorgon...9.30 vaknade både jag & Erik. Så skönt,men förvånande. Blir mest orolig över att han kan sova så mycket,känns inte bra på nåt vis. Han somnade nångång vid 8 & sen sovit hela natten & kom till mej vid 6.30 & sen somnade han om då till 9.30. Är de verkligen normal för en 3 åring??
Sen har han mest tjatat om att han ska åka & hälsa på Shelena & Jimmy, Per & Matilda, Jörgen & Veronica, Lova,farmor & farfar....Ja,tydligen vem som hellst bara han slipper vara hemma. Visserligen är väl inte jag nåt vidare bra sällskap idag heller. Kan förstå att han är rastlös... Men han kan ju inte göra nåt själv,han måste ha någon med sej hela tiden tyvärr. Han vägrar leka själv.
Mamma,jag blir faktist Vansinnig på dej,Förstår du?? sa han när vi va ute för att jag inte kunde hoppa på studsmattan,kom faktiskt inte ens upp på den.
Vilket ordförråd den lille ordbajsaren har. Men de ordet har han inte fått från mej iaf,använder inte så "Fina" ord jag inte =)

Idag blir de fläskpannkaka till middag. Tommy har bestämt maten för denna vecka....de märks. Finns inte en fisk eller kyckling måltid på hela veckan,bara kött kött & åter KÖTT.
Den här laxen jag skrev om tidigare med pestotäcke....den va inte god. Eller jo,om man tar bort peston så blir de nog gott,för fy för den lede va äckligt de va med pesto. Men vi gillar inte basilika heller & de är väl de pesto består av mest har jag för mej. Den tog över all annan smak. Gjorde nån slags marinad med apelsin,salt,pepper,vitlökspulver & olja som skulle vara över grönsakerna,men de smakade bara basilika. Så ingen pesto för oss tack.

Inga kommentarer: