Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 9 september 2009

Giv mej styrka

Har haft Erik hemma nu i 6 dagar...Behöver jag säga något mer egentligen???
Visst har vi haft de super mysigt,men han saknar dagis & jag saknar lite egentid. Vilket lyx de kommer att kännas imorgon att kunna gå på toa utan att Erik är där & drar & sliter i dörren & frågar om man är klar. För naturligtvis så är han oxå kissnödig samtidigt som jag.
Idag har vi haft Världskrig i stortsett hela förmiddagen. Han trött & rastlös, Jag ont & konstant kissnödig. Cheeessssees säger jag bara.
Vid 12 fick jag ett utbrott som fick fönsterruterna i huset att skallar & Erik skita spiraler i aluminiumformar.
Sitter man vid matbordet uppför man sej,man sitter inte & rapar & fiser & geggar med maten.
Jag ser rött, Erik börjar grina för han inte får åka till Martin & han får inte tugga på sina fingrar heller (så dum mamma är jag). Jag "slår" bort han händer från munnen, grinet esskalerar till Illvrål som bara Eriks lungor kan åstakomma. Jag tar skeden med ris,beasås & burkskinka & ska trycka in det i munnen på honom när han viftar med armarna så att all mat hamnar överallt utom i munnen på honom. Mitt tålamod är helt slut,torkar bort ris,bea & skinka från ansiktet & resten av kroppen på honom,sen hamnar han i trappen. Där sitter han länge & anser att jag är dummast i hela världen & jag minsann inte är bäst. Efter en stund hör jag hur han tassar upp för trappen & sen blir de tyst & lugnt i detta hus. Fick lov att väcka honom vid halv 3 tiden.
Nu är vi sams igen,hoppas de håller i sej ett tag till.
Medans han sov hann jag beställa en overall,2par mjukisbyxor & ett set med tröja & byxa till honom & själv fick jag en höstjacka...Den kostade 200 & jag hade nåt rabatterbjudande från ellos på 200 så då blev den ju gratis. Bra där.

Själv sitter jag mest vid datorn för att hitta jobb...börjar bli smått desperat. De enda som söks de är chefsplatser...eller utbildade människor inom vården & barnomsorg. Inte på ett enda ställe söker de en helt vanlig outbildad tjej med Adhd....konstigt värre. De är nu man ångrar sej att man inte gjorde nåt vettigare i skolan än skolka & snusa. Men men nu är de för sent att ångra de som varit,de är bara att göra de bästa av de man har.

Idag fyller även min Älskade mamma år,de firade hon med att krocka med ett rådjur på väg till jobbet & nej de va inte hon som körde utan de va taxichaffisen som krockade,mamma hon satt brevid & såg ingenting av de som hände.....bara kände. Men ingen skada skedd,hon va bara lite omskakad.

Nu ska jag börja med maten..kyckling,pommes & sås & grönt blir de idag.

1 kommentar:

Jane sa...

Om du inte redan vet så ska jag tala om något för dig, det är så vi föräldrar har det, bråkiga barn hör lixom vardagen till,och det är ju du som är hans mamma och det är då givet att det är dig han blir sur och arg på!

Så nu vet du det;)Har du Erik på dagis 15 timmar nu då eller? Idag var det den första långa dagen för Lova å Leo på dagis, åå det känns jobbigt att lämna de där såå länge vill ha de där bara minsta möjliga stund, men icke, jag måste ju jobba, och det är ju kul men önskar jag slapp.
Ha det gött så hörs vi