Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 24 september 2009

Inte mycket

Igår blev de inte mycket gjort åt min Lista som jag skrev här.
Satt uppe & vek tvätten när Emma ringde & frågade om jag ville följa med ut på stan en sväng.... HHmmm vika tvätt & städa eller umgås med Emma & gå på stan....tufft & svårt val?? Nej de va de ju inte. Men till mitt försvar så hade jag hunnit med att vika tvätten i 3 av 5 IKEA kassar som fanns,rivit ut alla sängkläder + att jag hängt täckena på vädring & tagit reda på smutstvätten på golvet.
For på stan & strosade runt lite innan vi lunchade på Westerlunds café. Köpte inget faktiskt,bara lunchen & en snusdosa.
Hämtade lilleman på dagis & åkte hem. Gick upp & vek klart de sista av tvätten,bäddade rent & drog på överkastet.
Ritade lite med Erik & sen började jag med maten.
Emma & hennes son Linus kom,de va ju barngympa så dom skulle hänga på dit.
Käkade lite mat,Erik hade inte tid att äta eftersom Linus va här,så de blev 5 tuggor mat för honom.
Iväg på barngympa de bar. Erik tycker de är så roligt att vara där. Egentligen är han lite för liten,men han fick vara med ändå.
In med Erik i duschen när vi kom hem & march pannkaka i säng.
Sjunker ner i soffan framför Strul & bara njuter av att de är tyst & lugnt. Telefonen ringer,först tänkte jag ignorera de (kände inte igen nummret) men jag svarade ändå. Så nu ska jag vara försökskanin för nåt nytt snus som Ev ska komma ut. Spännande va??=)
Va faktiskt noga med att fråga om de kostade mej nåt,men de gjorde de inte. Utan jag skulle bara prova snuset ett tag & sen fylla i något formulär på mailen & skicka iväg de. Enda som va lite dumt (om jag fattade henne rätt) va att de va miniportion. Blir till att trycka in 2 st då.
Sen gick jag till sängs 21.30
Nackdelen nu när jag går till sängs är att jag somnar fort & vaknar efter någon timme med att jag är sjöblöt i svett efter nån mardröm. Fattar inte vad de beror på.
De här låter knäppt,men äter jag morötte på kvällen så får jag mardrömmar,de är faktiskt sant. Så de har jag slutat att göra,äta morötter alltså. Så de kan ju inte bero på de.
Vet inte om de är de där hälsotjaffset som jag äter dagligen för att se om jag blir piggare. De är nåt man dricker som innehåller Alaska blåbär,hallon,granatäpple,aloevera,Gojibär & lite andra saker som jag inte kommer ihåg nu. Är fyllt med antioxidanter & man ska bli pigg & få färg på kinderna....Jag känner inte av nånting alls faktiskt,kanske funkar på andra men de funkar inte på mej.

Imorse vaknade jag 7.30 & Erik strax efter. Blev till att skynda sej lite eftersom Erik skulle vara på dagis 8.30 då måste han äta frukost först hemma. Han är ju inte så snabb när han ska äta,han pratar så mycket =)
Men vi hann i tid. Han fick ha på sej sin varmkorvströja idag oxå,man blir lite glad när man ser den tröjan faktiskt & han är ensam om att ha en sån tröja på dagis..huvudsaken de=)
Få se om jag får på honom snigeltröjan oxå,eller om de är Tommy så får den tillslut=)
Idag ska jag jobba 6 timmar på vallänget inne. Har ingen större lust,men pengar behövs alltid.

Nu ska jag bädda sängen & dammsuga där. Sen får vi se vad jag hittar på för nåt.

Inga kommentarer: