Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 11 september 2009

Dagen som varit

Idag har jag & lilleman varit hemma hos mamma/momma. Vi har käkat tårta,badat,blåst såpbubblor,surrat & plockat "Araber" som Erik envist säger att de heter....alltså rabarber.
Annars så har de väl inte hänt så mycket. Va hem till Farmor & Farfar Stattin en sväng igårkväll. Hade bakat morotskaka & då for vi dit med den. Då kom även 2 av Eriks 450 favoriter en sväng,nämligen Jörgen & Veronica. Senare kom även den 3dje favoriten hem nämligen Tomas.
Igår va jag även på stan för att kika lite efter en jacka till mej & lite höstkläder till Erik.
Jackan jag skickade efter från Ellos va nämligen slut =( irriterande.
Men de är väl bara att titta vidare,de kommer iaf att sluta med att jag använder min trogne följeslagare & älskling...Jeansjackan tills de blir svinkallt & sen blir de kappan. Där emellan har jag ju några andra jackor & fleecetröjor/jackor så egentligen går de ingen nöd på mej...bara principen på att de är snart är höst så måste man förnya garderoben...Men nu tillåter inte ekonomin att jag köper en jacka för 995kr fast de är skinnjacka & den är skitsnygg & de bara står att jag måste köpa den. Men här kommer min extremt sällsynta impulskontroll in & nekar mej....de är inte ofta impulskontrollen funkar för mej,men när den väl gör de,så måste jag lyssna på den. Lite lite vuxenpoäng till eftersom jag tänker att vi måste ha mat på bordet hela månaden ut & 995kr finns inte ens på mitt konto just nu.

En sak som irriterar mej lite (ovanligt) är att när man söker jobb så vill man ju ha ett Ja,du får jobbet eller Nej,vi hör av oss...
Men jag har inte hört varken Ja eller Nej. Känns lite frustrerande faktiskt.
Man vill ju faktiskt veta...har skickat ut så många jobbansökningar så jag vet inte ens vart jag skickat dom längre...H-sand,K-fors,Ö-vik & S-vall är de iaf,men på flera ställen ligger min ansökan oxå.
Lite svårt att få jobb egentligen när man inte har så mycket arbetslivserfarenhet. Vård & barnomsorg är väl de enda. Lite "hotelljobb" oxå iofs...
Men men man får se de från den ljusa sidan...finns de nån sån egentligen??

Nu ska jag gotta ner mej i soffan med Erik för att titta på film innan han ska sova.

Inga kommentarer: