Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 16 september 2009

Hmm

Har nyss intagit en lunch bestående av 2 ägg (kokade 3) & sill...orkar inte göra nåt avanserat. Gillar ju ägg & sill så varför krångla till de mera då?
Men ett ägg fick sej en flygtur över köket...helt befogat anser jag!!!! Finns ju inget som är så pillrigt som att skala ägg där äggskalet inte lossnar i stora bitar,utan man måste pillra med tusentals småbitar & tillslut så finns bara gulan kvar för vitan sitter kvar på skalet. Blev så arg så ägget råkade bara flyga in i ett av skåpen & där,naturligtvis explodera i miljoner bitar bestående av skal,vitan & gulan. Tittar just nu på förödelsen som uppstått & funderar på hur de kunde hända...Jag skulle ju bara äta lunch & nu har jag även en storstädning framför mej. Så dumt,men som sagt de va helt Befogat!!!! Äggjävel.

Har suttit ute på bron både idag & igår & funderat på vad jag ska ta mej till...behöver en sysselsättning nu när jag bara går hemma. Kom på att jag gillar ju att baka,särskilt gósaker(de syns). Så läser man på FB & olika bloggar,hur stressigt de är när de är både jobb & de ska hinna med att baka inför nåt kalas & andra tillställningar...
Så då kom jag på att man kanske ska ett sånt jobb. Alltså att man bakar åt folk som inte hinner med sej. Man slänger in en beställning,jag bakar,levererar & tar betalt för de jag gjort. Skulle ju faktist kunna funka i praktiken...jag har ju till & med GPS(Eller Tommy har,men jag kan ju killa honom under hakan så kanske jag får låna den) ,så jag hittar ju dit jag ska oxå.
Tål att tänkas på faktiskt,iaf tycker jag de. Lisas StorBak vore ju ett passande namn,haha.

Fick precis ett sms om att Me&I grejorna kommit....spännande. Ska hämta de imorgon,samtidigt som jag hämtar ut Ellospaketet..utan min jacka=(

Inga kommentarer: