Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 19 september 2009

Fredagsmys

Alla jäklar har fredagsmys...I våran lilla familj ser fredagsmys ut så här:
17.00 Middag. Ett evigt tjat om allehanda ting,så som att åka till Martin,poppa popcorn, godis, Jag äter inte där här,de är äckligt,när är barngympan,jag måste åka till min Lova..mm mm. (Allt tjat är från Erik).
17.01 Jag tappar tålamodet & hotar med att de blir indragningar på allt om han inte äter maten. Erik grinar.
17.05 Tommy börjar oxå tappa tålamodet. Erik börjar sura.
17.15 Maten uppäten av oss vuxna. Erik äter lite grann under stor protest.
17.20 Avdukning av bordet...Under tjat hjälper hela familjen till (oftast). Erik börjar sitt tjat om Martin,poppa popcorn,godis & Jag vill inte se de här.
17.30 De börjar rycka i mitt ena öga & de pingar till i huvudet....utbrott Nr 1 är här.
17.45 Erik är ledsen & jag arg. Tommy suckar & försöker förmedla mellan mej & Erik....totalt misslyckat.
18.00 Erik & jag kramas & ber om förlåt. Lugna gatan.
18.01 Börjar tjatet igen. Ögonryckningar & ping i huvudet...utbrott Nr 2.
18.02 Eriks stora utbrott kommer...Skrik & grin från hans sida....De ryker ur mina öron,högröd i ansiktet & ögonen skjuter blixtrar. Alalala Bingo.
18.03 Tommy tar Erik & sätter honom i trappen.
18.05 Vi kramas & blir sams igen.
18.07 Vi poppar popcorn. Myser ner oss i soffan. Lugna gatan tills...
18.30 Erik börjar bli trött,men ska inte sova. Han klättrar från än den ena än den andra hela tiden. Frågar om vi får byta kanal,han tittar ju ändå inte på Special agenten Oso.....Nopp,de går inte.
18.45 Popcornen är slut,Erik törstig & vi är väldigt less på Barnprogrammen.
19.00 Vi byter kanal (efter 19 så är de våran tv-tid) försöker hitta nåt som inte är så blodigt & mordigt. Slutar med att vi får titta på Färjan 3. Jippi.
19.15 Erik börjar bli jobbigt trött,men han ska inte sova.
19.30 Erik somnar i soffan på Tommys arm. Jag bär upp honom till sin säng...
20.00 Lugnet infinner sej. Dobbidoo börjar.
21.00 Sitter som en uggla i soffan & känner sej som en pensionär som går upp & borstar tänderna & kryper ner i sängen.
21.30 ZZzzzZzZz

De är fredagsmys i våran familj de...

Inga kommentarer: