Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 6 september 2010

Klart

Skulle bara luta omkull mej en liten stund & vaknade efter 12 nångång idag. Vet att jag pratade med svärmor en snabbis,men att jag sen svarat på Sms från en Kompis hade jag ingen aning om. Ibland är man bra trött i mössan.
Tommy ringde runt 14 tiden & va redo att åka hem. Så jag & lilleman drog till stan för att hämta hem honom. Lite sliten va han allt,men de kan man ju förstå. Svängade in en snabbis på affären oxå sen vidare hem. Inte en enda gång pedaltrampade Tommy eller drog efter andan så att de blir lufttomt i bilen. Han gör alltid de annars,men de kanske berodde på att jag hade hans bil & i den bilen är Maxfarten 120 & de vill man inte köra med den. Utan man puttrar på mellan 90-100 km/h. Så de tar ju en jävla tid innan vi va hemma.
Eftersom jag trodde att Tommy inte skulle komma hem förrän 17-18 ikväll eller komma hem imorron rent av,så bestämde jag & Erik att vi skulle äta Radhusbiff eller fattigmans Oxfil´e eller som man säger hemma hos oss...Blodpudding på ren svenska. Tommy äter ju inte de så då tänkte vi passa på...men nu blev de ju inte det.
Tommy åt Dafgårds lasagne,Erik åt pizzan som han inte åt igår & jag åt Spagetti carbonara(hemgjord). Men vi tycker ju om varandra ändå.

Nu ligger Tommy uppe i sängen & Jag & lilleman sitter i soffan. Jag önskar att jag slapp titta/lyssna på barnprogrammen som går men han kan inte sitta själv framför Tv.n & måste ha volymen på onödigt högt. Får genomlida en timme till sen är de sängen för honom,så då får jag väl se om de är nåt jag vill kike lite på.
Nu är de inte så att han inte kan sitta själv för oss, utan de är han själv som inte vill sitta själv, utan han vill allra hellst sitta under skinnet på en. Vilket jag har lite svårt för eftersom jag hellst vill sitta själv & ha den andra på en armlängs avstånd typ. Är inte den mysiga typen. Intigriteten gäller inte bara främlingar utan även familjen!! Men såklart få man stå ut när de gäller ens egen son,jag älskar honom gränslöst,men han har ett eget arsel att sitta på,han behöver inte nöta på mitt!!!
Nu är de så att jag inte puttar bort honom från mej,jag låter honom sitta hos mej ändå. Men jag tycker de är jobbigt & Erik tycker de är mysigt & såklart är de Eriks vilja som går igenom. Barn behöver känna närhet,kärlek & trygghet,de tänker jag ge honom & låta mina egna fixideér stå åt sidan den lilla stund som de egentligen handlar om.

ses

Inga kommentarer: