Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

tisdag 7 september 2010

Kojbygge

Idag har jag & Erik börjat bygga på en koja,men den blir på marken eftersom Erik är höjdrädd.
Så de blir en markkoja istället för en träkoja.
Tommy är Projektledare & står med armarna i kors & tittar på,slänger ur sej några kloka råd & jag gör tvärt emot ändå. Erik har lyssnar inte på nån av oss utan kör sitt eget race,med de menas att såga på de man inte ska såga på,spika spikar där dom inte ska vara & mäter med måttbandet där de inte behöver mätas.
Efter nästan en heldag ute så har 4 lastpallar,4 hörnstolpar,4 liggande plankor uppanpå hörnstolparna (där man fäster taket i) & 3 plankor till kommit på plats.
Byggare är nog inget jag ska satsa på heller. Trööökit värre att bara stå & slå in spik sådär & veta att de inte kommer se ut som jag vill ändå eftersom all plank & lastpallarna är sné vinn & krokig.
Erik fick ett verktygsett med hammare,såg,2 skruvmejslar,vinkeljärn,vattenpass,penna & måttband... Riktiga verktyg i en barnskala. Han tyckte de va superkul.
Men som sagt körde han sitt eget race & de vill inte jag. Jag vill att allt ska vara som jag vill att de ska bli. Inte massa utsvävningar med att såga i träd medans jag sliter med plank & stickor i fingrarna. Sån är jag,arbetselak & gör hellre saker själv så jag får som jag vill. Alltså ingen Teamplayer.
Annars är de väl inte alls mycket som händer här,blir Tokit av de här!!!

Min lillebror har lärt Erik rapa ABC. Jag kan hålla mej för skratt faktiskt. Galet va barn snappar upp mycket. Skickade ett hotfullt sms till honom,men han har inte svarat på de.

ses

1 kommentar:

Nina sa...

Nu får han akta sig bror din... vänta bara på tills han får barn. Du vet va dom säger: Hämden är ljuv