Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 1 september 2010

Höst

Nu är de äntligen HÖST,då vet vi vad det innebär....Ja precis,VINTERN är snart här. Längtar till dess. När man kan lura in sej i 15 par långkallingar & 31 tröjor & ändå frysa. När man skottar på morronen,vid lunch & sen på kvällen igen. När rutor ska skrapas,Elräkningen ger en hjärtinfarkt & bilen inte startar pga att de är 36 minus ute.
När man packar fikaväskan,slänger upp lilleman på skotern & en stund senare hör spraket från elden & får grilladkorvos i näsan. Skogaholms limpa med ost & varm choklad(har inte förstått vitsen med att dricka kaffe när man är ute & grillar så där,de MÅSTE va Oboý!!) .
När man ser ut som en Sumobrottare vart än man går & ändå ska man pressa ner sej på nån bob eller pulka för att endra tolka efter skotern eller svicha ner för nån backe,vurpar av & får massa snö i nacken..så man är blöt & kall i flera dagar.
Jo,jag Älskar vintern & längtar tills dessa flingor ramlar ner & skapar ett helt nytt landskap.
Sååå jävla poetisk jag blev nu.

Har jobbat & fått höra skvaller 2 nätter nu. Låter allt gå in genom ett öra & sen ut genom de andra....vem orkar bry sej egentligen,inte när man Vet hur sakerna ligger till egentligen. Bara för att jag bor i Björkå betyder de inte att jag inte har nån koll på Graninge & vad som sker där.
Bara att spela förvånad & sen knipa käft. Gjort "chefen" småsur gjorde jag oxå. Men vem orkar vara trevlig efter 11 timmar på jobbet & dom pratar om nåt som dom egentligen inte har nån aning om. Men drar hon upp i näsan & tar de som kritik de jag sa får hon väl skylla sej själv. De va inte menat som kritik mot henne,men orkade inte förklara mej,de va inget personangrepp.
Men man ska ju säga som man tycker & sen stå för de...Just smile and wave funkar inte alltid.

Imorron drar jag till S-vall med Emma. Erik ska få va med mormor på dagen & sen får jag se om han följer med hem eller om han stannar en natt. De är upp till dom.
Dansa vill jag göra på fredag,men verkar som om de blir en kväll hemma =( inte för att de skadar,men hade sett fram emot att svänga mina rakade till Lasses,men jag vill inte åka själv.
Ska inte shoppa så mycket,men ska kolla efter ett par Jeans iaf. De jag köpte från Rabalder har nämligen blivit för stora. Tycker de är väldigt bra,men de skulle funnits sånna där Göra-mindre-knappar som finns i linningen på barnbyxor på dessa byxor. Har jag skärp på dom ser de väldigt konstigt ut,eller så är de jag som är vanskapt nånstans.
Men jag gruvar,eftersom jag har fotbollslår så tycker jag att de är hopplöst att hitta några byxor som passar. Endra för långa eller förstora i midjan,men dom passar över låren. Inte lätt att vara formad som en kille med stort arsel & tjocka lår. Långa armar,lång rygg,breda axlar & korta ben.
Sexie as hell. Men de är bara att gilla läget & göra de bästa av de man har...så därför köper man skor med klack(längre ben & snyggare hållning),V-ringade tröjor(smalare axlar & längre hals) & massa mascara.

Näe,nu ska jag väl göra nåt vettigt. Känner mej Glad,Pigg & går med ett leende på läpparna. Varför vet jag inte,kanske Tradolanen inte gått ur kroppen,kanske för att jag fått jobba nå nätter eller så är de att Hösten är här. Bra känns de iaf.

ses

Inga kommentarer: