Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 10 september 2010

Sa ju de..

Japp 20.30 ringde mobilen igår. Heej Lisa,de är från Graningebyn. Kan du komma & jobba???
Snäll som jag är & desperat efter pengar så ställde jag upp. Men faan va trött jag va i natt.
Så där trött så att huvudet snurrar,illamående till tusen & benen känns som bly.
Jobbig natt med massa spring. Första gången jag & kollegan kunde sätta oss ner för att prata ihop oss lite va klockan över 00. Sen fortsatte städandet,springandet & larmen hela natten.
Vid halv 4,så kände jag att om jag inte sätter mej ner NU,så kommer kollegan få ta hand om mej oxå. Blundade 3 min så kom ett larm,blundade 5 så kom ett larm...osv. Vid 4 drog vi igång med morrongörat,sen va klockan 7 & jag fick åka hem. Ett under att jag tog mej hem överhuvudtaget.
En sak som gjorde mej lite glad så där på morronkvisten va när Chefen undrade om jag va intresserad av att jobba 6 V på schema. Men såklart va jag de. Tjänsteledigt borde fler ta på natten så jag får jobba.
De känns att jag inte sov nåt på dagen igår. Va vaken över ett dygn & sen när jag kom hem sov jag som en kratta. Från jag kom hem fram till 12.30 va jag upp 4 gånger för att pinka. Man kan tro att dom smittar av sej vårdtagarna våra som är uppe & skvätter på nätterna som nån annan hundvalp. Frustrerande va de iaf. Så inte blev de många timmars sömn den här dagen heller,blir en tidig kväll iaf.
Sitter i soffan & tjurar. Inget gott hemma att äta,frustrerat trött & rastlös.

jaja,ses

Inga kommentarer: