Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 8 april 2010

Lisas dag

Började Okristligt tidigt(05.50) med att jag hade växt väldigt mycket,jag hade blivit så lång att benen va utanför sängen. Blev ju glad över det,trodde ju att jag fått sånna där Modellben ända tills jag vaknade riktigt & upptäckte att jag fortfarande har kvar mina gammla knubbiga ben. Jag låg bara väldigt långt ner i sängen. Så låg ju Erik i våran säng oxå,den lille grisen hade tagit mitt täcke & låg ju där uppe där man ska ligga vilket gjorde att jag hade täcket över ansiktet. Då får jag faktiskt Panik DeLux,kvävs ju. Möxade mej upp till kuddarna & försökte somna om,men de va ju lönlöst,har jag väl vaknat kan jag ju inte somna om direkt. Blundade,tvingade mej att inte öppna ögonen fast Erik hela tiden låg; Mamma,de är morron nu,Mamma,solen lyser på mina ögon, Mamma,Mamma,Mamma,Mamma. GGgggrrrrrrr.
Tommy kom upp en stund senare & sa Hejdå. Försökte verkligen övertyga Erik att de inte va morron utan mitt i natten,men de funkade ju inte. Bara att masa sej upp & dö av i soffan istället.
Efter frukosten så tog jag mej en PowerNap några minuter...eller okej 1 timme.
Sen åkte Erik ut med en burk Såpbubblor & jag började dammsuga hela huset. Skönt när de är klart,men ett helvete när man håller på. Ska ta fram moppen med tillhörande hink oxå...men som vanligt när jag städar så kom en annan sak ivägen. Gör gryta så jag stog där & rörde lite i den & så fick mina ögon syn på dammet som va på listen vid spisen. Ja,då glömde jag ju såklart bort att skura. Började dammskura (eftersom de inte går att damma vid en spis,pga allt fett som är där) så nu är de fettfritt där en stund hoppas jag,den där kupan över spisen fick sej en riktig skrubbning oxå. Va så inne i de jag höll på med så köttet kokade torrt,Erik hann äta upp godiset han gömt i min bil & dessutom kommit in utan att jag märkt det. Plötsligt stog han bara i köket Hej mamma,nu är godiset slut & jag ska spela dator. Hej på dej du.
Hade lovat innan han gick ut att han skulle få spela på Playhousedisney om jag fick städa i lugn & ro medans han va ute & pulade på.
Så nu har han gjort det i 30 min & jag har försökt rädda köttgrytan genom att hälla i en extra stor skvätt med rödvin,en burk vattenkastanjer & en burk med minimajs.
Så den jäkel´n som säger nåt om att grytan smakar bränt kommer jag att köra upp i spiskupan (kommer fan inte på vad den heter) & skrubba insidan med dennes hår!!!!

Fortfarande inga pengar...hur fan hade de tänkt att jag ska kunna tanka??
Fick brev från Fk idag,hade missat att skriva under. Ibland blir man ju bara så förbannad på sånt,de är snart 2 veckor sej jag skickade in papperen. Är de så jävla viktigt,mitt namn står ju redan på papperet ju. Dessutom hade dom inte fått in papper på att jag varit hemma med Erik,men de vet jag att jag skickade till dom. Men de är väl de här med RÖDA JÄVLA DAGAR som ställer till det...då ska ju varenda en vara hemma eller i fjälls.
Men en bra grej är att jag iaf kommer att få igen på skatten,kan andas ut en skvätt där iaf. Sist hade jag Restskatt på nästan 8000 kr. Men nu ligger jag på Plus & de känns gott. Tommy skulle fillura på om de va nåt mer man kunde göra avdrag på...Fillura på de du för jag har ingen aning om hur man gör,skulle jag göra nåt blir de väl på Minus igen skulle jag tro.

Funderar på om de är nåt mer man kan hä i grytan...kött,vattenkastanjer & minimajs. Morötter kanske & vitlök måste man nog oxå hä i. Kan ju inte vara utan vitlöken heller.

Hoppas de blir Scotts imorron nu. Vill svänga mina rakade lite. Men eftersom de hänt endel grejor så vet jag inte om de blir av eller inte. Men hoppas kan man alltid.

1 kommentar:

Nina sa...

Hej vännen. Som vanligt är det fullt upp... sköönt att få tillbaka själv har jag inte ens fått någon blankett. Men som trogen skatte betalare så får jag nog slänga in lite till.....
Hoppas du får dina pengar snart, inte kul när det är bara myror som finns i plånkan...
Just ja, undra just om det är fläkten du menar...
kram