Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 27 november 2010

Advent

Ja,de blev advent i detta hus oxå tillslut. Fick låna brorsans strykjärn så jag kunde stryka klart resten av gardinerna. Eller egentligen va de Erik som strök & jag hängde upp dom. TeamWork på hög Nivå.
Hängt upp Paketkalendern till Erik oxå,så nu hör man bara tjat om att få börja öppna paketen. Värst är att alla Överraskningar inte är inslagna än. Vi ha inte ens 24 paket heller,men snart så. Ska bara få fingrarna ur & fixa de. Men som alltid har man framförhållning som en påse potatis.

Idag har vi då strykt & hängt gardiner. Varit till stan för att handla,mycket mat blev de & panik fick jag på varje affär eftersom de va så långa köer. Skulle behöva en personligassistent varje gång jag är ute i affärer. Eller en sån där Personlig shoppare,de hade ju varit ännu bättre ju,då hade jag sluppit springa i mataffärer & trängas med massa bacillspridande människor.
Eller ännu bättre att jag gick hos en psykolog,beteendevetare & fick sån där KBT. Då hade jag kanske blivit fri från alla tvångstankar,fobier & småhyss jag har för mej.
Men samtidigt så är ju alla dessa saker en del av mej & utan dom vore jag ju inte den Förvirrade mamman..om man tänker efter alltså.
Ja,just...vi pratade om dagen som varit här ja..
Efter affärsbesöken,så åkte vi hem & donade lite till. Gjorde en egen Adventsljusstake. Inte en sån man ha i fönstret utan en sån som brinner på bordet.
4 blockljus,en planka,granris & röda snören. Vitfärg & Limpistol är väldigt bra att ha oxå.
Sen va de typ klart & nu står skapelsen på bordet & väntar på att bli påtänd..eller tändas på, eller va man nu säger.
Efter de va de dax för duschen & sen börja med matlagning. Tacos stog på Menyn & gästerna va Emma,Micke & Elias. Kladdkaka till efterrätt & då hade vi helt plötsligt blivit 3till i vårat hus + en hund. Svärisarna,Tomas & så de 4-benta monstret Stig. Så de va fullfart i huset vårat.
Men de är ju trevligt de.
Nu ska jag vända på dygnet lite,för imorron vankas de nattjobb igen. 2 nätter som inte va på schemat & de gillar vi mycket.
Ska även byta olja på bilen & fixa lite sånt. Tror att de är nåt som låst sej i däcken,typ nå bromsok eller va de nu ska heta i Mekanikerspråk...i min värld heter de Djävulskap & de gör att min bil inte rullar som den ska. Så de måste åtgärdas,tanka måste jag oxå göra för annars ta jag mej ingenstan alls imorron. Skulle tankat för flera dagar sen,men kortet ha inte funkat,så då gå de ju inte att tanka heller.

Men nu ska jag se lite StandUp här & sen nanna sängen en stund..

ses

Inga kommentarer: