Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 28 november 2010

MeckarLisa

Nu har jag varit mekaniker oxå. Bytt olja på min bil helt själv den här gången. Tommy stog inte ens under & instruerade. Jorå,så de tar sej sa mordbrännare.
Tommy bytte tändstift oxå,han litade inte riktigt på min finkänslighet där tror jag.
Sulan fick tina upp lite iaf,2 ton is rasade från hjulhuset & nu går de att styra riktigt bra faktiskt. Innan fick man med lite våld dra tillbaka ratten i korsningar för då hade hjulen fastnat i snö/isen som va där. Men nu är de oxå borta,vad ska man då ha för spänning i bilkörningen??
Lilleman va med oxå,han tyckte att de va rätt roligt & så tyckte han att mamma duktig. Frågade om jag inte va tuff & cool som stog under bilen i Tommys jobbarbyxor & mekade. Men de är så att tjejer bara är Söta & duktiga,inte tuffa & coola..de är bara killar som är de. Så nu vet ni de.
Brorsan & hans Hanna kom dit en sväng oxå med sockerkaka & mjölk(?) så då fikade vi lite kaffe,choklad & julmust oxå.
Soppatorsk fick jag när jag backade ut ur garaget oxå,så de va ju tur att Volvotankomaten va på samma ställe som vi va på. Så Sulan har haft en riktigt bra dag idag..ny Olja,Oljefilter,nya tändstift & helt ny & färsk Bensin. Nu måste hon ju gå som ett skott.

Nu ska jag göra mej klar för en drabbning med Graningebyns vårdtagare. Sov iaf till 12 idag,så jag hoppas jag kan hålla mej vaken hela natten. Men med den extremt täta Larmsituationen som är nu på jobbet så misstänker jag att vi få springa benen av oss,som alltid.

ses

Inga kommentarer: