Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 26 november 2010

Meeen åååhh

Idag fick jag ett ryck,vred upp stereon & ut strömmade Eddie Meduza, julgardinerna åkte ut ur garderoben & Erik kom som vanligt på 50elva saker som han måste ha hjälp med.
Plockade ner gardinerna från stången,startade strykjärnet...Erik kom på att han skulle leka kurragömma,de kan man inte leka själv.
Började stryka Julgardinerna i Tv-rummet..Erik kom på att han skulle vika upp alla Julstjärnor i papper..Men han kunde inte själv.
Hänger upp gardinerna som är strykna...Erik kommer på att han måste byta blommor i fönstret. Går inte att ha Orkidéer i fönstret när de är röda gardiner säger han. Vad säger man?!? Grabben har ju lite koll. Så nu har vi vita & röda Gerbera där istället...Plast/tygblommor såklart.
Erik ska hjälpa till att stryka...Medans han stryker köksgardinerna så plockar jag ner dom som hänger i köket redan..Få springa ut i Tv-rummet titt som tätt för att kolla så han rör på Strykjärnet & inte har hamnat i trans. Han va duktig på att stryka,bara man påminde om att han måste röra på de hela tiden.
Jag ska fylla på vatten & där går de plötsligt lite fel & jag bryter sönder hela strykjärnet..2 delar ligger de nu på strykbrädan & skämms. Går kanske att lag,men vet inte om jag vågar stryka med de nå mer...kablar hänger löst & de läcker vatten.

Så gå de när man ska va duktig & fixa lite advent här hemma.

ses

Inga kommentarer: