Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 19 november 2010

Jaha

Känner ni av de än?? De där som kommer krypande ju närmare man kommer,den där känslan som gör att hjärtat slår fortare,hjärnan kokar & ögonen vilt uppspärrade. Man vässar armbågarna, tar en Sobril & tar några djupa andetag..
Jag pratar såklart om JULHELVETET som kommer igen. Denna panik som sprider sej i kroppen. Allt som ska fixas,trixas & kommas ihåg.
I Amelias senaste tidning fick man en Anti-stress-kalender...dag för dag fram till jul står de saker man ska göra,saker som kan vänta en stund till & saker man kunde gjort för länge sen.
Kommer fram till att Jag Aldrig kommer ha nytta av den kalendern, jag har redan tappat bort den nämligen!! Hur mycket jag än planerar så kommer jag ändå att glömma leverpastejen,osten, några paket som är undangömd för Eriks små fingrar..
Skriver lappar hela tiden. Allt som ska köpas. När man väl kommer på affären ligger den hemma, Erik får 4-års trots eftersom han inte får en Kalle Anka tidning(eftersom mamma sagt att de inte blir någon leksak,då tjatar man till sej en tidning,för då får man både leksak & tidning. Inte kan man säga att barn är dum inte.) & jag får panik,tittar på nån gammal inköpslista som nån lämnat i kundvagnen & kommer hem med ett helt AsiatisktBord istället för Julbord.
Har ni aldrig gjort de?? handlat på nån annans inköpslista istället för den man gjort själv (& för de mesta glömts hemma på köksbordet)hemma. Har provat de ganska ofta,kommer hem med nåt som jag inte ens vet vad de ska användas till...
Ja,julen skrev jag om,jag gillar inte den riktigt. Men för Eriks skulle fixar man till de så de bli så där som barn skulle vilja ha den ändå... De är ett barns rättighet att få fira jul.

Har jobbat 2 nätter nu,klev av i morse. Väldigt trött la jag mej i sängen & klev upp 4 timmar senare. Gjorde mej klar & sen hämtade jag lilleman på dagis. Sen körde vi till stan för att träffa Väldens bästaste Mirre,Eriks gudmor & min bästa vän. Vi kikade runt lite på stan & sen for vi iväg för att käka pizza. Väldigt trevlig dag,Mirre hon är kvinnan hela dagen hon.
Erik va superglad över att träffa henne & kramades,surrade & så surrade han lite till.
Efter pizzan for vi till svärisarna & fikade där. Sen hem för att käka lite chips i soffan.
Nu sover Erik & vi sitter i soffan & gäspar i kapp. Ska snart gå en trappa upp för att sova,men ska bara ta en sömntablett först.

På vägen hem ikväll va jag väldigt glad över att jag inte hade Erik i bilen iaf. Höll på att smälla med 2 älgar. Jag körde inte ens så fort eftersom jag va trött. Helt plötsligt står de en jäkel på vägen. Stog på bromsen,grejerna i baksätet & framsätet flög runt i bilen. När jag fått stopp på bilen så står den jävla älgen kvar,de va så när att jag inte ens såg benen på älgen. Då är de nära. Helt plötsligt springer en till upp & rusar mot bilen. Höll på att skita knäck i spiraler. Men när jag tutade så sprang han åt sidan & den andra luffsade efter. Idiotiska djur!! men dom är väldigt god med sås & pärer.
Va ganska skakis efter de.

Näe nu ska de sväljas lite piller & sen väntar sängen tror jag bestämt.

ses

Inga kommentarer: