Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 1 november 2010

Ängel

Nåt jag tycker är Obehagligt,de är när någon kallar sitt barn för Ängel.
För Ängel för mej,de är när barnet inte längre är i livet. Man läser Bloggar eller på Fb varje dag & så kommer de upp nån bild med texten Mammas lilla ängel bakar bullar.. nu är de ju inte varje dag en mamma lägger ut en sån bild,utan de va mest ett exempel.
Jag tycker de känns fel, för en ängel är uppe i himlen,inte här nere.
Visserligen tycker jag att de känns fel att kalla nåt levande ting för ängel...
Bara den här grejen:Men åååhh tack,du är en ängel... uhhm,näe,jag lever & frodas. Tacka mej gärna,men kalla mej inte för Ängel.
Föräldrar till barn som tyvärr inte finns i livet längre,dom får gärna kalla sina barn för Änglar,för de är dom ju. Dom är Änglabarn...
Men de barn som är i livet,dom är inga Änglar,dom är Monster,gopruppar,älsklingar & hjärtegryn...eller nåt annat,men inte Änglar.

Inga kommentarer: