Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

måndag 8 november 2010

Så ja..

Nu va läkarbesöken över. Gick jättebra för både mej & Erik.
Erik grinade ju såklart när dom skulle sticka i fingret,dom stack ju inte bara en gång utan 2,vilket inte va poppis. Men han va duktig ändå,när sticket väl va över så pratade han ju som bara den med ssk när hon tömde honom på blod.
Fattar inte varför dom inte stack i armen istället,dom skulle ju fylla 2 rör. Så jag fattade inte varför dom stack i fingret då?? De gör ju bra mycket ondare tycker jag. Så därför blev de ju 2 stick eftersom de hann läka ihop innan de va färdigfyllt i rören.
Efter vi va klar med Eriks läkarbesök så hade vi lovat honom att åka & fika. Så de gjorde vi.
Sen åkte dom hem & jag stannade kvar på stan för att vänta in min läkartid.
45 min fick jag sitta innan jag kom in. Lite drygt faktiskt. Men jag hann ju prata med nån 80-taggare om väntetiden,att de tar sån tid innan man får komma in till Läkare.
När de väl va min tur pratade vi en stund & så läste han Journalen som min Psykolog skrev... Även journalen som Psyk skrev. Ibland skrattade han åt saker de skrivit för de lät lite lustigt.. Har Hyss för sej... de stog så när de egentligen menades att jag skurit mej i armarna.
Är en osäker bilförare... Med de menas att jag helt plötsligt kan få för mej att svänga,även om de inte är en väg eller parkering. Utan hellst ner i ett dike.
Sonen är ängslig för mamma.. Översättning: Sonen är rädd För mamma.
Sen trodde jag inte att Psykologen skrivit ner alla mina tvångstankar,men de hade han & de va dom läkaren tyckte va mest lustig. Så som: Har jag 3 gula godisar & 2 röda,så måste jag äta upp en gul godis först så att de blir "jämnvikt" där. De går inte att nån godis har " övertaget".
Jag räknar ju allt jag gör,plockar jag ur diskmaskinen så måste jag räkna alla bestick. O.S.V..
Men iaf,dom tömde mej på massa rör med blod,tog EKG,kollade Blt & lyssnade på hjärtat. Allt såg bra ut. Så de höga Blt som upptäcktes på jobbet va nog bara övergående.
Sömnen va ju ett bekymmer,så nu har jag fått sömntabletter & jag hoppas jag få sova av dom.
3-4 timmar per natt är ju inte nåt att skryta med. De funkar en stund,men tillslut säger kroppen ifrån.
Sen ska en remiss gå till Psyk. Måste få ordning på all "oreda" i huvudet. För nu är allt i en enda röra. Hjärnan går på högvarv hela tiden. Så de bli nog bra tillslut,har ju nekat medicin förut,men nu känner jag att jag ska prova,kanske bli mitt humör jämnar & jag kanske få bättre Impulskontroll.
Men annars är allt prima liv...typ.

Missade gymmet idag,kändes som om de drog ut för länge på tiden hos läkaren. Men imorron kl 10 kör jag hårt igen. Vägde & mätte mej i morse...uj,dax att ta tag i de där nu..

ses

Inga kommentarer: