Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 5 november 2010

Nöjd

Idag har jag tränat,jo helt ärligt,jag har Tränat. Tog mej i kragen & fick arslet ur bilen & gick till Niphälsan. Nu få de va nog med värk & dåliga leder...Nu ska jag bli Starke Adolfs lillasyster Biff Lisa. Tog de såklart lugnt med tanke på att jag inte vill att ryggen ska fara åt helvete igen. Men några Kilovikter la jag på på armar & ben. Sprang gjorde jag oxå, trodde att de inte skulle gå alls, har ju aldrig provat på löpband förut & dessutom är jag rädd att disken i ryggen ska klämma till nerven i ryggen igen,för då stuper jag som en gran rakt i backan....eller i de här fallet Löpbandet. Men 30 min i ganska högt tempo gjorde jag. Blev så förvånad över att jag klarade det,men svetten sprutade ju av mej. Men JAG KLARADE de. Så jag va nöjd,riktigt nöjd. Nu hoppas jag bara att ryggen inte strejkar igen för mej.
Ska försöka ta mej dit några gånger i veckan. Jag passerar ju där varje dag när jag ska till jobbet. Varför inte åka en timme tidigare & träna innan,man få ju ny energi. Just nu känner jag mej som om jag ätit Tradolan,alltså hög. Men de är ju endorfinet...eller va de nu heter som gör de. Bra mycket bättre än tabletter är de iaf.
Dom dagar jag inte jobbar & har Erik på dagis mellan 8.3o till 13.30 så är de ju bättre att jag åker & tränar istället för att lägga mej i soffan & må dåligt.
Lär väl ha träningsvärk till tusen i helgen,men de få jag väl dansa bort...Inget ska stoppa mej nu. Nu ska 6-packet fram & Skogaholmslimpan på magen bort.
Nu ska jag rycka upp mej,bara att inse att de är bara jag som kan ändra mej själv,ingen annan.

Igår hittade jag äntligen Jackan med stort J & ackan i små bokstäver bakom. En skinnjacka med teddyfoder invändigt. Så snygg,så skön & så icke hälsosam för plånboken,men nu har jag en jacka så jag slipper skämmas.

Imorron bär de av till Lycksele med våra vänner Robert & Jane. Ska bli najsigt. Ska se Elvis, Jerry Lee Lewis & Roy Orbison tror jag de va. Elvis vet jag med bestämdhet iaf.
Nu tänker ni,men lillevän Elvis har vart död många år...Men såklart är de inte Elvis Elvis vi ska se,utan en annan Elvis som inte är Elvis Elvis. Bli nog bra tillslut de här oxå.
Ser fram emot de här riktigt mycket. Ett brejk i vardagens trisstess.

Sotarn har vart här igen,jag gillar fortfarande inte Sotarn...de har nåt med min barndom att göra, step away from me. Skulle sotarn knacka på dörren i "civila"kläder skulle jag lätt släppa in han på en kaffe...men de är just "sotare" jag är rädd för. Knäpp jag vet.
Så jag rymde fältet för att träna,men jag kom hem lagom till han kom. Hörde han smyga runt nere i källarn & jag förpassade mej upp på köksbänken för där ligger en hammare & så har jag ryggen mot ett fönster...Alla dessa flyktplaner jag har...
Här räcker de inte med en Psykolog...skulle nog behöva ha 3-4 st så dom inte bli galen på mej. Varenda psykolog får gå i förtidspension för psykiskohälsa efter att jag varit hos dom några gånger. Med tanke på alla mina fobier,galna upptåg & tvångstankar.

Näe,nu ska jag göra upp eld,ta ett glas vin & sen duscha. Börjar frysa nu eftersom jag tog med mej allt utom duschgrejor,dom kastade jag i soptunnan för jag blev lite stressad & trodde de va sopor när jag skulle fara till stan.

ses

Inga kommentarer: