Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

torsdag 27 januari 2011

Ångest

Ni ska bara veta vilken Ångest jag har. De är verkligen hemskt, de knyter sej i magen, går på helspänn hela tiden & minsta lilla grej reagerar jag på.
Jag pratar så klart om Magsjukan som härjar. Jag mår helt enkelt Psykiskt skitdåligt just nu. En efter en trillar dom dit,bara väntar på en kaskad spya från Erik vilken sekund som hellst. Inte för att han mår dåligt eller ha några andar symtom,men jag vet ju att de går runt omkring oss, så vem som hellst kan ju smitta oss med en liten magsjuka.
Jag tittar misstänksamt på varenda en jag möter,ungefär som om de skulle vara någon slags förklädd Magsjuka som är ute & går. Spritar händerna fort jag tagit i nån eller nånting.
Erik är ju hemma hela den här veckan, visst jag är egoistisk som inte låter honom gå på dagis men gå de magsjuka & han dessutom inte är riktigt 100 i sin förskylning så kan ni ger er faan på att han få de imorron när han fyller år. Så därför få han vara hemma fast han är så pass pigg att han kunnat gå på dagis. Fast man ska ju inte föra över sina fobier på sina barn,men i detta fall skiter jag fullständigt i de. Magsjuka är nå jag är rädd för,jag har hellre dubbelsidig lunginflamation,41 graders feber & hallsfluss istället för 1-2 dagar magsjuka.
Hugga hugga...

Idag ska de bakas för hela slanten. Jag kommer bara inte till skott,jag är så fruktansvärt trött idag. Hela kroppen känns konstig på nå vis,ont men ändå inte...knepigt va?!? Huvudet är ungefär som migränont,men ändå inte & ögonen känns oxå konstiga. Skulle tro att de är spänningshuvudvärk,för i natt ha jag gnisslat tänder & vaknade med käkarna så hårt ihopbitna att jag knappt fick upp dom. Mycket att tänka på nu.
Kört igång kaffeperkulatorn för lite botemedel,förhoppningsvis lättar de lite iaf.

Nu orkar jag inte skriva nå mer. Ska luta omkull mej en stund för att se om huvudvärken släpper. Sen är de bara att köra igång med fikabakningen.

ses

Inga kommentarer: