Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 22 januari 2011

Frödinge

Glömde skriva gårdagens skämt oxå. Så därför är jag tillbaka här med bara någon timmes mellanrum.
Igår då,så frågade jag Erik vad vi skulle äta till middag. Trodde väl i min dumma enfald att han skulle säga Pannkaka,Hemmapizza eller korv. Hemmapizza hade jag hejjat fram då. Men min finsmakar till son begärde Kycklingspett,Fläskfiléspett med potatis i ugnen, Beasås & Majs.
Hmm,oookej. Har grabben bestämt maten måste de väl få bli så då. För erkänn,de lät ju bra mycket godare än hempizza.
In på affären de bar efter jakt på föda. Hittade de vi behövde & så skulle jag tanka. Gjorde de & sen kom jag på att vi inte har några pinnar kvar eftersom Erik & Lova gjorde Krokofanter till Julen. Så då åkte vi på en annan affär för att fixa de.
Då kom Erik på att vi skulle ju ha nå gott. Skojjade med honom & sa att vi kunde äta pannkakor till efterrätt. De skämtet gick hem så till den milda grad att han vägrade gå därifrån om de inte blev pannkaka till efterrätt. Försökte med allt från glass till fruktsallad....men jag gick bet. Tills jag föreslog Äppelpaj. Men ångrade mej när jag sagt de,jag varken orkade,ville eller kände att jag skulle hinna de tills vi skulle käka middag. Så jag fuskade & tog en fryspaj. Frödinge äppelpaj-smakar som hemgjord äppelpaj. Jo tjenare...inte ens kanel fanns de på pajen, inte I heller för den delen. Jag är inte den som är kräsen,jag äter Fil med Senap i...Men den pajen va så äckligt äcklig att jag fick tvinga i mej lite grann bara för att skita ner tallriken. För vi har ju så gott ställt med pärning så att vi kan köra diskmaskinen bara för att....
Halva pajen försvann. Erik åt inte upp sin,jag åt en liten bit & Tommy tog resten av halvan.
- De här va gott....
Onda ögat från mej!!
-Men Inte lika god som din!!!!
Snabb kappvändare de där. Eller är de så att jag uppfostrat honom rätt kanske?!? Krävdes ju bara 8 år. Men han äter liksförbannat inte räkor & svamp.

Så bakat från Frödinge bli de inte mer...ska sluta va lat & göra egen paj. De går ju som på ett grisknull de så är de klart. Men färdigskalade äpplen borde finnas,jag skulle köpa de jag,för de är så görtråkigt....läs inte Görtråkigt nu utan de ska utalas G-som i Gris,inte G-som i Göra.

Näe nu ska jag bara vänta på att telefonen ringer,sen ska jag va chaffis en sväng.

ses

Inga kommentarer: