Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 7 januari 2011

Ja sa ju de...

...att vi skulle köra fast idag. Men inte jag & Emma utan Peder som vi hade med oss.
Herregud va han satte fast sej mellan 3 höga snödrivor,då menar jag höga & branta när jag klev ner så gick snön till midjan & så en skog mitt i alltihop. Men skam den som ger sej,vi lyfte,gasade,puttade & drog. 45 min senare va vi uppe & kunde fika lite.
Kan säga att de behövdes just då. Blodsockret hade sipprat ut genom lilltån & vi va genom blöt av svett & snö.
Men en grymt kul dag va de iaf. Känner mej rätt mör i hela kroppen & helt slut. Så jag ska snart i säng för att orka med morrondagen.
Vi åkt till Graninge & sen tillbaka,de är ju en bit & de känns extra långt när lederna är så i pass dåligt skick så den mesta delen halvstog jag upp i ett försök till att rädda ryggen från de värsta smällarna.
Men som sagt de va hur kul som hellst.

Lilleman va med brorsan hela dagen. Dom va i Jan Gullick & åkte pulka & grillade korv. Så dom hade haft de mysigt dom oxå.
Men nu ha han somnat & jag tänker göra sammalika tror jag bestämt.

ses

Inga kommentarer: