Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

onsdag 12 januari 2011

Utdraget

Idag va jag som sagt till Graninge. Blev väldigt utdraget,så de blev till att stressa hem för att hinna till 16. Hade i min dumma enfald trott att de bara skulle ta max en timme. Men när 2.5 gått & vi inte hade kommit fram till nå speciellt,då blev man lite småstressad.
Va så trött,illamående & slut så jag missade nog hälften av vad som sas.
För såklart ska jag inte bara ha träningsvärk & höftproblem,jag ska ju såklart dra på mej magsjuka eller möjligtvis Magkatarr. Vet inte riktigt va de är,men de lutar åt de sistnämnda nämligen min älskade Magkatarr som dök upp här igår.
Fått i mej 4 rån på hela dagen idag & en kopp te. Nu ha jag pinat i mej en macka oxå,för annars bli de bara än jävligare eftersom magsaften fräter i magsäcken.
Så idag är jag verkligen inte på topp,mår skit helt enkelt. Allt känns fördjävligt & jag har tårarna brännande bakom ögonlocken hela tiden. Såklart är de väl mycket trötthet som de beror på.
Sovit skitkass flera dagar igen...legat & funderat,vridit & vänt på allt & inte kommit fram till ett skit. Så vid 5 i morse låg jag & tittade på lilleman & önskade att han kunde vakna så jag fick krama honom.
Jag måste sluta jobba natt,de är bara så. Jag trivs superbra med att jobba natt,tycker de passar mej som inte är ett dugg pigg på morronen. Men min kropp klarar inte av de. Inte när jag bara få sova 2-3 timmar efter 11 timmars nattjobb,ska man då klara av att jobba 33timmar på 3 dygn & bara sova 6-9 timmar på dessa 3 dygn..enkel mattematik så kan ju vem som hellst som kan lägga ihop 2+2 fatta att de inte håller i längden.
Men vad ska jag göra då?? Ja,den frågan ha jag ställt mej i snart 12 år,men ha inte kommit fram till de än. Vill jobba med nåt kul,där jag är ledig kvällar & helger men samtidigt ger en inkomst som jag kommer klara mej på. Tänk va skönt att få vara ledigt alla Röda dagar,julafton,midsommar & vanliga helger. Rena drömmen.
Men egentligen,eftersom jag ha ADHD så har väl AF skyldighet att ge mej ett jobb?? Så va de en som sa till mej iaf...De som har ett slags syndrom,handikapp eller nå annat funktionsnedsättning har AF som skyldighet att ge ett jobb. Ska ta & kolla upp de lite mer noga.
Jag behöver ju ett jobb med fasta tider,fasta rutiner & ett schema att gå efter.
Ska sätta upp de där på Att-Göra-Innan-Jag-Blir-Gammal- Listan jag ha lite överallt.

Annars rullar de på i de gula huset som ser ut som SiljaLines båtfront. Vi gå varandra på nerverna,vi skrattar,vi bråkar(mest jag) & där emellan bakas de nåt ohälsosamt.
Ja,men nu ska jag vila lite,kallsvetten rinner & frossan är ett faktum.

ses

1 kommentar:

Anonym sa...

du va mig allt en fin en =)