Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

söndag 23 januari 2011

Lugnt

Idag är de lugnet som råder i detta hus. Lilleman har nästan 39 i feber,ont i halsen & öronen.
Känns ju inte vidare värst roligt,men förhoppningsvis så går de fort över.
Han har haft en jobbig natt med Mardrömmar & feber.
Men väcka mamma 8.40 med "wet finger" de kunde han göra. Hans ena pekfinger som är indränkt med hans saliv,borrar sej in i hjärnan & kommer ut på andra sidan. Gooood Morrron Lisa. Fattar inte,han borde veta att han inte ska väcka den björn som sover....eller i detta fall Den Mamma som sover.
Fast å andra sidan,jag va knappt medveten om de. Jag somnade om & vaknade halv 11... Blev lite förvånad att jag sov så länge. Men jag va väl trött.
Vart chaffis igårkväll. Så vid halv 2 kom jag hem & så kunde jag naturligtvis inte somna. Låg & vred & vände på mej fram emot 4. Sen somnade jag äntligen,bara för att vakna av Erik som grät för att halsen gjorde ont,öronen gjorde ont & så va han stekhet. Men bada i sin bebisbalja de skulle han göra...6.30 på morronen. Men då funkar de gamla beprövade ljugeriet: Men pappa har inte eldat Erik,du vill väl inte bada kallt?? Sen somnade vi tydligen om & han sov till 8.40 ungefär.

Men nu ska han bada,så då få han väl göra de då. Då kan jag passa på att vika tvätt i vårat extremt mörka sovrum. Lyset är tänt,men ingen hemma så att säga.

ses

Inga kommentarer: