Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

fredag 14 januari 2011

Lär dej köra bil!!

*1) titta åt båda hållen!!
*2)Ser du en bil komma rusande,Kör då för Faan inte ut.
*3) Om du mot för modan både missat Väjningsplikten & stoppskylten..gå då till Optikern.
*4) Håll hastighetsbegränsningen (gäller väl mest mej)
*5) Ha du väl börjat köra ut...Step on it för fan.
*6) Se till att tutan funkar..Min gjorde de.

Som ni säkert förstår höll jag på att krocka Big Time idag. Inte mitt fel!!
Kom & körde helt fredligt efter riks 90.n in mot stan. Vid brandstationen ser jag en bil,som inte gör några som hellst anspelningar till att stanna. Utan kör rakt ut,5 meter från min bil. Jag kör ju såklart bara 30 eller 70 till kanske...Vilket gör att hur mycket jag än trampat bromsen genom golvet så hade jag inte fått stopp. La mej på tutan & tänkte,de få bära eller brista.. Så jag gasade,för möjligtvis hade jag en mer chans att komma upp jämnsides med denna dåre & klämma mej förbi. För jag tänkte som så,de är bättre om han/hon kör in i mej,för skulle jag köra in i akterspegeln på bilen åker ju jag på de...smaaart Lisa tänker ni nu.
Nu ska ni få höra de mest förvånande...De gick,jag klämde mej förbi. Inte med god marginal,utan de va nära,ett pappersark hade fastnat mellan våra bilar,men bilen jag körde om skulle ha åkt på de!!! Han/hon hade tagit förardörren & puttat mej till passagerarsidan. Men jag skulle nog klarat mej från rättsliga bakslag.
Efter denna pärs,så kom nästa. En traktor hade parkerat mitt på vägen & kröp fram i 30..Hur jag missade den & tog mej till säkrare ställe är en gåta jag inte kan förklara. Men nånstans på Remsle kom den där välbekanta chockliknande tillståndet som alltid drabbar mej efter sånna här situationer. Armarna väger ton & hela kroppen känns som en isklump.
Jag hade ju en Spårkalle i bilen oxå. För er som inte vet vad de är så är de en tuuuung grej man drar upp skidspår med. Lilleman ska ju börja träna inför Vasaloppet,så vi måste ju börja nånstans...i detta hus börjar vi då med att dra spår & smetar ut lite SwixBlå på Lillemans skidor. Sen att han knappt kan stå på dom spelar ingen som hellst roll i detta sammanhang.
Men iaf, den låg ju som en metallklump i bagaget tillsammans med en ännu tyngre grej som ska ligga uppanpå hela skiten. Kan lova att de kändes väl i bilen att jag hade spårkallen där & tänk om vi skulle ha smällat?!? vill inte ens tänka på hur denna grej kommer flygande & krossar både de ena & de andra i sin väg genom vindrutan. Visserligen ha jag 3 st hjälmar i bilen oxå,men de är ju fet chans att jag skulle kunna hinna få på mej en sån i smällen.
Men brandmännen & ambulanskillarna/tjejerna hade ju haft nära till sin "arbetsplats" iaf.

Snart dax för natt 2 av 3. Hör & häpna jag somnade efter 8.30 & sov fram till 13.13.. jag är fruktansvärt nöjd över de!!

ses

Inga kommentarer: