Jag har inte glömt, jag kom bara inte ihåg de alls...

lördag 22 januari 2011

Se upp

Herrejisstanesamalia va jag är slut i nu. Kroppen är mör,bäckebenet har hoppat all väders väg,blåmärken lite varstans & våt in på bara rumpan. Nu kanske ni tror att vi idgat vuxenmys,men så är icke fallet. Vi ha vart i stan eller närmare bestämt i skogen,vid en brant backe på ett ställe som kallas för Jan Gullik. Jag,Erik,Tommy & Per packade in oss i bilen & skumpade iväg.
Mycket folk va de där,men vi började våran strävsamma färd mot Toppen. De är en dryg backe vill jag lova. Nerför gick de väldigt fort,snön sprutade i ansiktet & jag kände mej så där som man gjorde när man va liten & pappa äntligen hade tid att åka på boben med mej. Jävligt Lycklig med andra ord. Man gjorde några praktvurpor & ett tag trodde jag att min andra axel gått ur led,men de knastrade bara lite grann i den...men de va på gränsen,så de bli till att köra lite gummiband så att man tränar upp ligamenten runtomkring igen.
Innan fikat gjorde Erik en vurpa oxå...vilket grin de blev.
-JAAAAG HA BRYTE RYGGEN MMAAAAAMMMMAAAAAA.
jag pulsar fram & tar bort madrassen som han ligger under,borstar bort snön & frågar:
-Kan du röra benen??
vift vift..med de menar jag att han kan de.
-Men de är inte benen jag brute heller!!!
-Kan du röra armarna??
vift vift...
-Men hör du inte att de är RYGGEN jag brute??
-Jo,men jag måste kolla lite först. (för man vet aldrig med en sån där smäll)
Lyfter upp honom & sopar bort resten av snön,ett under att de finns nån snö kvar i backen eftersom de mesta verkar ha fastnat i ansiktet på Erik. Kramar från mamma kan bota de mesta!!
Vid fikat va Erik väldigt gnällig & så frös han...Den extremt tålmodige mamman(läs:jag) fräste ju såklart till han. Särskilt när han VET att de handskar han hade på sej är ungerfär de sämsta man kan tänka sej & lite till,de handskar Jag ville att han skulle ha på sej passar inte Dom är FULA!! Eriks standar svar till de mesta som han inte vill ha/göra/vill. Så då vill jag inte höra nå gnäll heller om att han fryser om händerna eftersom har tar på sej dom där kassa handskarna. De vet han,men ändå ska de gnällas. Sen när vi fikade ville han inte ha nå att äta,dricka,inte ens en korv ville han ha. Då är pojken sjuk!! äter han inte korv,då vet man att nåt är på G.
Mycket riktigt kröp de ju fram att han hade ont i halsen & upp mot örat...
När vi kom hem badade han en stund i sitt bebisbadkar för att tina upp sej. Sen tog vi tempen, 38 härliga grader. Skit,vill inte att han ska bli sjuk nu eller man vill väl inte att barn bli sjuka alls,men den här veckan är de så mycket som händer.
Men de ordnar sej,de gör de alltid på ett eller annat vis.
Ikväll kommer brorsan hit en sväng & sen vet jag inte vad som händer. Ta hand om sjuklingen bli de iaf...



ses

Inga kommentarer: